گردشگران هلندی در لرستان چه دیدند

به گزارش پایگاه خبری گلونی‌ تن و ایلونا دو گردشگر هلندی بودند که نوروز امسال از لرستان دیدن کردند. تن گردشگر هلندی درباره سفرش می‌گوید: «صدرا مترجم نوجوان ما با هیجان در مورد زیبایی‌های استان توضیح می‌داد. از آثار باستانی لرستان تا جاذبه‌های طبیعیش مانند دریاچه کیو که بر کنارش بودیم. صدرا و همه لرستانی‌ها به سرزمین‌شان علاقه دارند و البته حق دارند چون لرستان خیلی زیباست. دو روز قبل هم خانم حدیت امرایی ما را همراه با خانواده‌اش به  غار کوگان و تالاب‌های پلدختر برد. آنجا غذاهای محلی لرستان را خوردیم. این همه تنوع خیلی جالب است. شب‌ها از شبکه محلی رسومات محلی پخش می‌شود و مستند «با سیمره»  مثل یک دایره‌المعارف آثار طبیعی و تاریخی لرستان را نشان می‌دهد.

چرا برخی آثار موزه فلک‌الافلاک اتیکت انگلیسی و آلمانی ندارد؟

ما از آقای بهمن ابراهیمی از کارگردان باسیمره خواستیم ما را به جاهای ویژه ببرد. ابراهیمی پس از دره  شیرز ما را به آبراهه صخره‌ای تنگ‌پل در جنوب لرستان در پاعلم برد. تنگ پل یک پدیده بسیار شگفت‌انگیز است. وقتی مقایسه می‌کنم چنین پدیده‌های متنوعی را در کشور خودم نمی‌بینم. ایرانی‌ها به کشورشان بسیار علاقه‌مندند وقتی خانم امرایی در قلعه فلک‌الافلاک آثار کَلماکَره را به من معرفی کرد انگار بخشی از تاریخ را پیدا کرده بودم. تعجب می‌کنم چرا برخی آثار موزه فلک‌الافلاک اتیکت انگلیسی و آلمانی ندارد؟

بخش سنت‌های عزاداری و کشاورزی لرستان خیلی خوب بازسازی شده بود و با توجه به قدمت برخی آثار متوجه شدم با وجود اینکه دوبار به ایران آمده‌ام اما آگاهیم از تاریخ ایران خیلی کم است. بعد از دیدن پل شکسته و گرفتن چند عکس باید شهر بسیار زیبای خرم‌آباد را ترک کنم و به شیراز بروم اما یادداشت‌هایم را برای خانم حدیث می‌خوانم تا بداند که من و ایلونا لرستان را خیلی پسندیدیم.»

خانم حدیث امرایی در اردیبهشت از ایتالیا و آلمان هم گردشگر به لرستان خواهد آورد که شرح سفرشان را در گلونی خواهید خواند.

بخوانید: گردشگران هلندی از شیرز دیدن کردند

پایان پیام

کد خبر : 15331 ساعت خبر : 0:38 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=15331
اشتراک در نظرات
اطلاع از
3 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

سلام ادرس این دره دقیقا کجای

سلام،چقدر عالی
امیدوارم این اتفاق بیشتر بشه…
تا همه بتونن با فرهنگ و کشور ما آشنا شوند

خیلی خوبه که کشورمونو به افراد خارجی معرفی کنیم ،موفق باشید