۷ فیلم ایرانی دیگر در بازار جشنواره جهانی

نام سری دوم فیلم‌های ایرانی که در سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر برای مهمانان خارجی این رویداد نشان داده می‌شوند، اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری گُلوَنی، فیلم‌های سینمایی «لانتوری» (رضا درمیشیان)، «دلبری» (جلال اشکذری)، «سینما نیمکت» (محمد رحمانیان)، «گیتا» (مسعود مددی)، «به دنیا آمدن» (محسن عبدالوهاب)، «فهرست مقدس» (محمد همدانی) و «جشن تولد» (عباس لاجوردی) در بازار فیلم جشنواره، برای مهمانان خارجی، مدیران فستیوال‌ها، خریداران و توزیع‌کنندگان روی پرده می‌روند.

پیش از این نام ۲۲ فیلم ایرانی دیگر که در بازار نمایش داده می‌شوند، اعلام شده بود و به این ترتیب تعداد فیلم‌های ایرانی که در بازار روی پرده می‌روند به ۲۹ عدد رسید.

سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر از اول تا ششم اردیبهشت ماه امسال با دبیری رضا میرکریمی در پردیس سینمایی چارسو برگزار می شود.

در مورد فیلم لانتوری

لانتوری فیلمی به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی رضا درمیشیان محصول سال ۱۳۹۴ است. این فیلم در شصت و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین و سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم ورشو در سال ۲۰۱۶ به نمایش درآمد.

لانتوری داستان اسیدپاشی ای را روایت می کند که توسط پسر جوانی به نام «پاشا» که سر دسته باند تبهکارانه ای به نام لانتوری ست انجام می شود. اعضای لانتوری بر اثر آنچه بواسطه ی بی عدالتی های اجتماع تجربه کرده اند، گرد هم آمده اند. لانتوری بن مایه اش افرادی آسیب دیده است که از بطن اجتماع سر بر آورده اند.

این فیلم که سومین فیلم کارنامه هنری رضا درمیشیان است، در جشنواره های داخلی و بین‌المللی متعددی پذیرفته شد و به اکران در آمد و جوایز متعددی را نیز دریافت کرده است. همچنین برای نمایش در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر پذیرفته شد و نامزد جوایز بسیاری شد و سرانجام در بخش بهترین صدا موفق به کسب سیمرغ بلورین شد.

کد خبر : 16285 ساعت خبر : 2:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=16285
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات