کنسرت دوستی ایران و فرانسه در نقش رستم

کنسرت دوستی ایران و فرانسه در نقش رستم

کنسرت دوستی ایران و فرانسه، سازهای خود را در آثار تاریخی نقش رستم کوک کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی عصر دوشنبه گروه ارکستر سمفونیک وحدت فرانسه، در کنار آثار تاریخی و باستانی نقش رستم، به اجرای موسیقی زنده پرداخت. موسیقی زنده هنرمندان گروه ارکستر سمفونیک وحدت فرانسه با حضور معاون هنری و سینمایی و رئیس انجمن موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان مرودشت، جمعی از دوستداران هنر موسیقی و علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان ایرانی در کنار آثار تاریخی و باستانی نقش رستم برگزار شد.

در حاشیه این مراسم، فرماندار شهرستان مرودشت ماشاءالله حیدرزاده از آثار تاریخی این شهرستان به عنوان نماد صلح و دوستی یاد کرد و افزود: مردم تاریخ‌ساز کشور ایران، تمدن ماندگار را با فکر و اندیشه صلح‌دوستانه خود بنا نهاده و آثار به‌جامانده در تخت جمشید و نقش رستم نشان‌دهنده حضور دوستانه مردمان سراسر گیتی در این کشور بوده است.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور هنرمندان و مهمانان داخلی و خارجی به بیان ظرفیت‌های بالقوه مرودشت در حوزه‌های مختلف پرداخت و اظهار داشت: شهر باستانی و خوش آب‌وهوای مرودشت با سابقه چند هزار ساله‌ی سکونت بشر، از قدیمی‌ترین و ارزشمندترین سکونت‌گاه‌ها در طول تاریخ بوده است.

فرماندار مرودشت خواستار ارسال پیام صلح و دوستی و برادری مردمان این خطه از کشور ایرانی اسلامی توسط هنرمندان فرانسوی به مردمان کشورشان شد و تصریح کرد: کشور ما به سبب برخورداری از مردمی هوشیار و سخت‌کوش و امنیت پایدار، تمام استعدادهای موردنیاز برای حضور امن گردشگران و سرمایه‌گذاری دوستان داخلی و خارجی را دارا است.

کنسرت دوستی ایران و فرانسه در نقش رستم

گروه ارکستر سمفونیک وحدت فرانسه که به دعوت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور و حوزه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف دوستی به ایران سفر کرده بودند، آمده‌اند تا فرهنگ ایران را ببینند و در قالب تور کنسرت در بناهای تاریخی ایران به  اجرای موسیقی، بپردازند.

این گروه، علاوه بر نقش رستم، در تالار وحدت، باغ شازده ماهان در کرمان، باغ دولت‌آباد یزد، تالار حافظ و شیراز هم روی صحنه رفته و در اصفهان و اجرا در کاخ چهلستون و نیز در چند خانه‌ی قدیمی مانند خانه‌ی بروجردی‌ها و همچنین در  باغ فین کاشان کنسرت خواهند داد.

پیش‌تر در  نشست خبری کنسرت آلیانس فرانسه که با حضور رهبر ارکستر پژمان معمارزاده و مدیرعامل آن کارولینا سنگلوز در تالار وحدت برگزار شد، معمارزاده درباره‌ی هدفش از این اجرا گفته بود: می‌خواهم نوازندگان اروپایی به ایران بیایند و ببینند که کشور ما چقدر بافرهنگ و استثنایی است. کشورهای دیگر باید ببینند که کم‌رنگ شدن رابطه‌ی آن‌ها با ایران باعث می‌شود چیزهای زیادی را از دست بدهند. آن‌ها باید تصویر واقعی کشور ما را ببینند.

پایان پیام

کد خبر : 17279 ساعت خبر : 12:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=17279
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات