کنسرت سیمین غانم در تالار وحدت اجرا می‌شود

سیمین غانم در اولین کنسرت ویژه بانوان در سال جدید طی دو روز در تالار وحدت میزبان مخاطبان خود خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سیمین غانم در این کنسرت علاوه بر قطعات خاطره‌انگیز خود قطعات جدیدی را نیز در این اجرا به مخاطبان خود هدیه می‌دهد.

سیمین غانم با اجرای سه قطعه جدید با عنوان «گاهی عاشقی»، «شهر آشوب» و «آرزو‌ها» به دیدار علاقه‌مندان خود می‌آید که «گاهی عاشقی» قطعه افغانی است که در گذشته توسط «علی جان صبوری» خواننده معروف افغانی اجرا شده است.

افزون بر این، قطعاتی چون آواز افشاری و حلقه افشاری دو، عاشقانه، گل پامچال، گل گلدون، آمد نو بهار، صبوری، رقص گیسو، ستاره نوید، بیجا کاری، صبح مشتاقان، کی اشکاتو، بی‌قرار، مرد من، بارون بارونه، آسمون آبی، آ‌ها بگو، قلک چشمات، ماه پیشونی، پرنده، بوی گل و ایران توسط این بانو اجرا خواهد شد.

غانم کنسرت خود را با همراهی هنرمندانی چون فروغ فضلی (پیانو) آزاده شمس (ویولن) نیلوفر ابراهیمی (فلوت) آرمینا جعفری (درامز) و سارا احمدی (دف) به صحنه می‌برد.

کنسرت «سیمین غانم» در روزهای پنجشنبه ۲۳ و جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه ساعت ۱۵ ویژه بانوان در تالار وحدت اجرا می‌شود.

پایان پیام

سیمین غانِم

سیمین غانِم (زادهٔ ۲۲ فروردین ۱۳۲۳ در تنکابن از پدری تهرانی و مادری ساروی) خواننده ایرانی است. از جمله آثار معروف غانم می‌توان «گل گلدون من»، «سیب»، «مرد من»، «پرنده» و «قلک چشات» را نام برد.
سیمین غانم در سال ۱۳۲۳ از پدری تهرانی و مادری ساروی در شهر تنکابن زاده شد. او از ۹ سالگی در جشن‌های مدرسه می‌خواند. غانم در سال ۱۳۴۱ در مسابقه‌های آموزشگاه‌های ایران در رشتهٔ آواز اول شد.

پدر سیمین غانم رئیس دارایی شمال بود. البته بعدها به کار تجارت مشغول شد ولی در زمان تولد سیمین رئیس دارایی بود و از تهران به تنکابن منتقل شده بود. سیمین غانم حدود هشت سالش بود که به تهران بازگشتند. سیمین غانم دختر خاله تورج شعبانخانی است.
سیمین غانم فعالیت رسمی خود را از ۲۵ سالگی و در سال ۱۳۴۸ آغاز کرد. او دوره موسیقی سنتی و ردیف را زیر نظر محمود کریمی گذراند. مدتی نیز نزد مرتضی حنانه قواعد موسیقی و سلفژ را آموخت و با علی تجویدی نیز در زمینه موسیقی کار کرد.

 

کد خبر : 18236 ساعت خبر : 8:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18236
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات