آتش‌سوزی کوهدشت به جنگل‌های بلوط رسید

نخستین آتش‌سوزی امسال لرستان بر اثر بی‌احتیاطی کشاورزان در کوهدشت اتفاق افتاد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، با توجه به اخطارهایی که به کشاورزان مبنی بر آتش‌نزدن مزارع بعد از برداشت محصول داده شده بود، اما باز هم این‌کار را انجام دادند که موجب آتش‌سوزی گسترده در مزارع گندم و جو شمال شرقی کوهدشت شد.

این آتش‌سوزی که از ظهر امروز آغاز شده است به‌دلیل وزش باد به جنگل‌های انبوه بلوط رسیده است و به دلیل نبود امکانات اطفاء حریق و تعلل نیروهای امدادی این آتش‌سوزی در حال گسترش است.

فریدونی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهدشت در گفت‌و‌گو با مهر گفت: تا کنون حدود هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان کوهدشت در آتش سوخته است.

وی با بیان اینکه احتمال اینکه علت این آتش‌سوزی عامل انسانی بوده باشد وجود دارد عنوان کرد: متاسفانه هم‌اکنون ما برای اطفای حریق در مزارع کشاورزی با کمبود امکانات و تجهیزات مواجه هستیم

آتش‌زدن زمین‌های زراعی بعد از برداشت محصول غیر قانونی است و ره‌آورد آن مرگ تدریجی خاک است. سنتی که این روزها و با پایان فصل برداشت، بسیاری از مزارع کشور را به آتش می‌سپارد و علاوه بر آسیب رساندن به خاک و آلوده کردن هوا، احتمال گسترش آتش به دیگر نقاط از جمله مراتع و جنگل‌ها را افزایش می‌دهد

بدون شک تنها با آگاه‌کردن کشاورزان در رابطه با مضرات این کار است که می‌توان جلوی اتفاقات بعدی را گرفت.

پایان پیام

عکس‌ها از خبرگزاری مهر

آتش‌سوزی

آتش‌سوزی یا حریق یکی از قدیمی‌ترین بلایایی است که می‌تواند در زمانی کوتاه، دارایی و سلامتی افراد را به خطر اندازد. بنا به تعریف حریق عبارتست از سوختن مواد سوختنی یا آتشی ناخواسته و در لحظه وقوع از کنترل خارج شده که معمولاً با دود و حرارت و نور توأم است.

آتش‌سوزی عبارت از آتشی است که از یک منبع حرارتی در لحظه وقوع کنترل ناپذیر (حادثه) سرچشمه گرفته، یا منبع حرارتی معین کنترل شده‌ای را ترک کرده و با نیروی حرارتی خود گسترش و توسعه یافته باشد.

کد خبر : 19884 ساعت خبر : 6:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19884
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات