حجم بارش‌های کشور به ۲۲۵ میلی‌متر رسید

حجم بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه ۹۴) تا امروز (دوشنبه) به ۲۲۵ میلی‌متر رسید.

به‌گزارش پایگاه خبری گلونی، بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های باران‌سنجی شرکت مدیریت منابع آب ایران، میزان بارش‌های سال آبی ۹۵- ۹۴ در مقایسه با مدت مشابه در سال آبی گذشته ۲۴ افزایش و نسبت به دراز مدت ۲ درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، ارتفاع بارش‌ها در زمان مشابه سال آبی گذشته ۱۸۲ میلی‌متر و در درازمدت ۲۲۹ میلی‌متر بوده است.

بیشترین میزان بارش کشور در سال آبی جاری در ایستگاه ترکرود رامسر در استان مازندران با ۱۴۴۵ میلی‌متر و کمترین میزان بارش در ایستگاه بشرویه استان خراسان جنوبی با ۱۷٫۲ میلی‌متر ثبت شده است.

پایان پیام

آب

آب یکی از مواد مایع و فراوان‌ترین مادهٔ مرکب بر روی سطح کره زمین و بستر اولیه حیات به شکل شناخت امروزی آن است و جستجوی حیات بر روی دیگر سیارات بر اساس وجود آب مایع است. از نظر وزنی، میانگین درصدی آب در انسان بالغ تقریباً ۶۰–۶۳٪ آب در مردان و متوسط در زنان بالغ تقریباً ۵۲–۵۵٪ آب است.

و نیز بیش از ۷۱٪ سطح کره زمین را آب پوشانده‌است (نزدیک به ۳۶۰ میلیون از ۵۱۰ میلیون کیلومتر مربع) با این همه تنها ۳ درصد از آب‌های کره زمین شیرین و قابل نوشیدن است و باقی آن به علت محلول بودن انواع نمک‌ها خصوصاً نمک خوراکی برای نوشیدن مناسب نیست. از همین سه درصد نیز ۲٪ آن منجمد در دو قطب شمال و جنوب و بیش از ۹۴٪ به صورت شور است.

بیشترین چگالی آب خالص در دمای ۳٫۹۸ درجه سلسیوس (۳۹٫۱۶ درجه فارنهایت) حاصل می‌شود که برابر ۱ گرم بر سانتی‌متر مکعب یا ۱۰۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است.

آب نقش مهمی در اقتصاد جهان دارد. نزدیک به ۷۰٪ آب شیرین مصرفی توسط انسان در کشاورزی مصرف می‌شود.
ماهیگیری در آب‌های شیرین و شور یکی از منابع اصلی درآمد در بسیاری از کشورها محسوب می‌شود. بسیاری از کالاهای مصرفی و اساسی از طریق مسیرهای آبی و توسط کشتی‌ها و قایق‌ها جابجا می‌شود. در کاربردهای سرمایش و گرمایش خانگی و صنعتی از مقادیر زیادی آب و بخار استفاده می‌شود.

کد خبر : 19021 ساعت خبر : 1:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19021
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات