عضویت سازمان محیط زیست در شورای مالکیت معنوی

عضویت سازمان محیط زیست در شورای مالکیت معنوی

با تصویب هیئت وزیران، سازمان حفاظت محیط زیست به ترکیب شورای سیاست‌گذاری ملی و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در زمینه مالکیت معنوی اضافه می‌شود.

عضویت سازمان محیط زیست در شورای مالکیت معنوی

به گزارش پایگاه خبری گلونی، متن مصوبه هیئت وزیران به شرح زیر است:

سازمان حفاظت محیط زیست به ترکیب شورای سیاست‌گذاری ملی و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در زمینه مالکیت معنوی موضوع تصویب‌نامه شماره ۲۲۲۴۸/ت ۳۵۹۰۴ هـ مورخ ۱۷/۲/۱۳۸۶ اضافه می‌شود.

اسحاق جهانگیری، معاون‌اول رییس‌جمهور، این مصوبه را برای اجرا به وزارت دادگستری و سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ کرد.

هرچند بحث پیرامون روابط میان تجارت و محیط زیست از حدود هشت دهه­ی قبل آغاز گردیده، امّا نزدیک به سه دهه است که این بحث تبدیل به چالشی جدّی میان متخصصان هر دو حوزه شده است.

در این بین نظرات و تئوری­های متعددی پیرامون روابط میان این دو حوزه از حقوق بین­الملل بیان شده است و از آن‌جایی که سازمان تجارت جهانی مؤثرترین و اصلی‌­ترین تنظیم کننده­‌ی روابط تجاری در سطح بین‌­المللی است، مقررات و نحوه­ی عملکرد این سازمان از نگاه منتقد طرفداران محیط زیست پنهان نمانده است.

در حالی که «WTO» فاقد یک موافقت ­نامه‌­ی اختصاصی در رابطه با محیط زیست است، اما اکثر موافقت‌نامه‌های تحت پوشش این سازمان دارای ضوابط زیست محیطی هستند که طبق آن ضوابط، کشورهای عضو می­‌توانند اقداماتی در رابطه با حفاظت از محیط زیست انجام دهند.

در کنار این ضوابط می‌توان به عملکرد زیست محیطی برخی از ارکان و نیز مقررات نهادین WTO نیز اشاره داشت.

پایان پیام

کد خبر : 20164 ساعت خبر : 12:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20164
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات