نمایش‌های تئاتر شهر ۲۶ خرداد ماه به صحنه نمی‌روند

تمامی آثار نمایشی به صحنه رفته در تالارهای چهارسو و قشقایی مجموعه تئاتر شهر چهارشنبه ۲۶ خرداد ماه اجرایی نخواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، تمامی نمایش‌های به صحنه رفته در تالارهای چهارسو و قشقایی تئاتر شهر روز چهارشنبه ۲۶ خرداد ماه به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه (س) اجرایی ندارند.

بر اساس این گزارش نمایش «اکتبر ۱۹۴۲،پاریس» به کارگردانی مسعود موسوی در تالار سایه دوشنبه ۲۴ خرداد و نمایش «راه مهر، راز سپهر» به کارگردانی شکرخدا گودرزی در تالار اصلی جمعه ۲۱ خرداد ماه به اجرای خود پایان دادند.

برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www.teatreshahr.com مراجعه کنید.

پایان پیام

مجموعه تئاتر شهر
مجموعه تئاتر شهر در سال ۱۳۴۶ توسط مهندس علی سردارافخمی طراحی شد و ساخت آن پنج سال به طول انجامید.
 این مجموعه در روز شنبه هفتم بهمن ۱۳۵۱ با روی صحنه رفتن نمایش باغ آلبالو نوشته آنتون چخوف و به کارگردانی آربی اوانسیان و با بازی داریوش فرهنگ، سوسن تسلیمی، مهدی هاشمی، فهیمه راستکار و پرویز پورحسینی به عنوان مدرن‌ترین سالن تئاتر تهران افتتاح شد.
در آغاز تئاتر شهر و اجرای تئاترها زیر سرپرستی سازمان جشن هنر شیراز بود ولی پس از چندی به سازمان رادیو و تلویزیون ملی ایران واگذار شد.
این مجموعه از معماری زیبایی برخوردار است و جزء میراث فرهنگی کشور محسوب می‌شود. مجموعه تئاتر شهر در چهارراه ولی عصر (تقاطع خیابان انقلاب و خیابان ولی عصر) در مجاورت پارک دانشجو در تهران قرار گرفته‌است و محوطه سنگ‌فرشی وسیع و زیبایی دارد.
بنای زیبای تئاتر شهر به شکل دایره و بر اساس طرحی از علی سردارافخمی یکی از شاگردان هوشنگ سیحون با الهام از برج طغرل و در ساختمان آن، ترکیبی جالب از کاشی و آجر به کار رفته‌است. ترکیب کاشی به شکل انتزاعی و استفاده از آجر برجسته که در دوره‌های مختلف تاریخی به ویژه معماری ایلخانیان و ستون‌های قرینه‌ای تخت جمشید ساخته شده‌است.

کد خبر : 20056 ساعت خبر : 12:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20056
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات