گروه آذری تامای به تالار وحدت می‌آید

کنسرت گروه آذری تامای به همراه حرکات فولکلوریک خطه آذربایجان ۱۰ مرداد ماه در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، گروه موسیقی تامای به خوانندگی «داریوش دهری» و سرپرستی «رسول دلریش» به همراه گروه حرکات فولکلوریک نوجوانان آذری ۱۰ مرداد ماه در تالار وحدت ساعت ۳۰/۲۱ به روی صحنه می‌رود.

گروه تامای برای اجرا کنسرت خود در تالار وحدت سعی دارد قطعات فولک خطه آذربایجان را با تنظیم‌هایی جدید تقدیم مخاطبان آذری زبان کند.

استفاده از المان‌های موسیقی جز و تلفیق آن با موسیقی فولک آذربایجان از نکات قابل توجه کنسرت گروه تامای در روز ۱۰ مرداد در تالار وحدت است.

گفتنی است مخاطبان کنسرت گروه تامای برای تهیه بلیت می‌توانند به سامانه فروش بلیط www. iranconcert. com مراجعه کنند.

پایان پیام

در مورد حرکات فولکلور

باور عامیانه یا فولکلور را می‌توان گروهی دربرگیرنده افسانه‌ها، داستان‌ها، موسیقی، تاریخ شفاهی، ضرب‌المثل‌ها، هزلیات، پزشکی، باورهای مردمی درباره بخت و شگون و چشم زخم، لالایی مادران، پایکوبی بومی، آیین‌ها، شیوه‌ها و سنّت‌ها دانست. فولکلور از دو واژه انگلیسی فولک (دنباله روی از واژه Volk در زبان آلمانی و برابر با Folc در انگلیسی باستان) برابر با مردم، مردان، مردم کوچه بازار، انبوه و لور برابر با یادگیری، آموخته، آگاهی، دانش تشکیل شده‌است.

فولکلور را بیشتر در بررسی توده‌های نیاموخته و درس ناخواندۀ مردم می‌جویند؛ معمولاً در میان اقوام قدیمی به‌ویژه آنها که شهرنشین نبودند نمونه‌های بیشتری از فولکلور یافت می‌شود.
واژه فولکلور را برای نخستین بار ویلیام توماس عتیقه‌شناس انگلیسی در مقاله‌ای که زمینه آن گفتار دربارهٔ دانش مردمی و آداب و آیینهای کهن بود به کار برد. این واژه از نیم سده پیش نیز در ایران و ادبیات آن راه یافته‌است و رفته رفته این واژه برابر دانش عامیانه و دانستنی‌های تودهٔ مردم رواج یافت و «فرهنگ عامه»، «فرهنگ عامیانه»، «فرهنگ توده» و «فرهنگ مردم[۵]» نامیده شد.

کد خبر : 21470 ساعت خبر : 1:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21470
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات