بداهه‌نوازی حسین علیزاده و حمید قنبری

حسین علیزاده در ادامه کنسرت‌های خود با همراهی حمید قنبری طی دو شب در تالار وحدت تهران روی صحنه می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این کنسرت بی‌کلام طی روزهای چهارم و پنجم شهریورماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

در بخش اول این اجرا حسین علیزاده، به بداهه‌نوازی سه‌تار با همراهی تنبک «حمید قنبری» خواهد پرداخت و در بخش دوم تار به دست می‌گیرد و بار دیگر با همراهی تنبک حمید قنبری بداهه‌نوازی می‌کند. بخش اول برنامه در بیاتِ اصفهان و دشتی و بخش دوم نیز در بیات ترک اجرا خواهد شد.

حمید قنبری تنبک‌نواز شناخته شده موسیقی ایران است که اسفندماه سال گذشته آلبوم «دردام ریتم» را با نگاهی متفاوت به قابلیت‌های سازهای کوبه‌ای ایرانی منتشر کرد.

کنسرت دونوازی حسین علیزاده و حمید قنبری، پنجشنبه و جمعه چهارم و پنجم شهریورماه در تالار وحدت تهران ساعت ۲۱:۳۰ برگزار می‌شود. بلیت‌های این اجرا از ۴۵ تا ۱۲۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

حسین علیزاده ردیف‌دان، آهنگ‌ساز، پژوهش‌گر و نوازنده تار و سه‌تار ایرانی و نامزد دریافت ۳ جایزه گرمی است. وی یکی از چهره‌های تحسین‌شده موسیقی فیلم در ایران به‌شمار می‌آید و آثاری چون دلشدگان، گبه، زشت و زیبا، زمانی برای مستی اسب‌ها، لاک‌پشت‌ها هم پرواز می‌کنند، آواز گنجشک‌ها و ملکه از ساخته‌های اوست.

حسین علیزاده تا به حال سه بار برای آلبوم‌های فریاد، بی تو به سر نمی‌شود و به تماشای آب‌های سپید نامزد جایزه گرمی در بخش «بهترین آلبوم سنتی جهان» شده‌است. جوایز گرمی معتبرترین جایزه صنعت ضبط و پخش موسیقی در آمریکا محسوب می‌شوند.

حسین علیزاده چهار بار جایزه بهترین موسیقی فیلم را از جشنواره فیلم فجر برای فیلم‌های گبه، زشت و زیبا، آواز گنجشک‌ها و ملکه بدست آورده‌است.

پایان پیام

 

کد خبر : 23498 ساعت خبر : 9:47 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23498
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات