نمایشگاه عکس چند‌سالگى‌هاى من

نمایشگاه عکس چند‌سالگى‌هاى من

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نمایشگاه عکس “چند‌سالگى‌هاى من” با نمایش ٢٠ قطعه عکس که توسط بچه‌هاى روستاى آیرقایه در نقطه صفر مرزى ایران و ترکمنستان و به صورت آنالوگ عکاسى شده، در گالرى دید به نمایش گذاشته مى‌شود.

تمامى عکس‌ها در فضایى روستایى و از نگاه کودکانه گرفته شده است و آدم‌هایى معمولى از اتفاقاتى عکاسى کرده‌اند که اتفاقا عجیب هم نیستند و از دریچه زندگى روزمره از (چشمه، تپه، گوسفندها، بند‌رخت و…) عکاسى کرده‌اند و عواید فروش عکس‌ها براى کمک به بهبود شرایط تحصیلى دانش‌آموزان مرزنشین صرف خواهد شد.
این عکس‌ها توسط دانش‌آموزانى عکاسى شده که تنها یک سال است که تلویزیون به روستاى آنها رفته و با اینکه تا به حال دوربین را از نزدیک ندیده بودند و از کادر و نور و نقطه طلایى چیزى نمی‌دانستند اما ماحصل کار عکس‌هایى شد که بسیار جالب است.
مدرسه‌ای که بچه‌ها در آن مشغول تحصیل هستند، مدرسه تک‌کلاسى و کانکسى معرفت است که حداقل امکانات یک مدرسه را هم ندارد. بچه‌ها براى رسیدن به مدرسه از رودخانه‌ای می‌گذرند که پل ندارد و زمستان‌ها شرایط سختى دارد. در این روستا هیچ مغازه‌ای نیست حتى نانوایى. با این حال بچه‌ها با اشتیاق از دیگران دعوت مى‌کنند تا به این روستا بیایند. جز چشمه‌شور که مکان مقدسى‌ست برای اهالی روستا و امجلى، این روستا جاذبه گردشگرى دیگری ندارد.

نمایشگاه عکس چند‌سالگى‌هاى من

اسطوره بچه‌ها آموزگارى‌ست که حدود ۴ سال در کنار بچه‌ها‌ست. این آموزگار براى بچه‌ها شخصیتى‌ فراتر از یک معلم است که هر کارى از او ساخته است. کسى که آرزوى بچه‌ها را برآورده کرد و آنها را به تهران آورد. بچه‌هایى که تا امروز تنها به روستایی در چندکیلومتری روستای خودشان رفته‌اند.
بچه‌ها با چند نفر از هنرمندان هم دیداری داشته‌اند. از جمله مهراوه شریفى‌نیا، گلاره عباسى، امیرحسین رستمى، مژده لواسانى و بهنوش بختیارى.
وحید طالب‌لو بازیکن فصل قبل استقلال براى همه بچه‌ها پیراهن تیم را به روستا فرستاد و توپی را که توسط بازیکنان و کادر فنى فصل قبل استقلال امضا شده است را به نفع بچه‌هاى مرزنشین به مزایده گذاشت تا به فروش برسد.

نمایشگاه عکسهاى دانش آموزان روستاى آیرقایه جمعه ١٩ شهریور ساعت ۱۶ – ۲۰ در خیابان مفتح شمالى، نبش کوچه چهارم، بعد از اداره پست، گالرى دید افتتاح می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 24604 ساعت خبر : 9:08 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=24604
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

خیلی عالیه… با آرزوی موفقیت برای همه کسانی که کمی دورتر از مشغله های شخصی خودشان را میبینند…