هشتمین نمایشگاه کتاب زنجان

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سیصد و پنجمین نمایشگاه کتاب استانی و هشتمین نمایشگاه استان زنجان از تاریخ ۲ تا ۸ شهریورماه در محل مصلی نمازجمعه این شهر برگزار می‌شود. این نمایشگاه با حضور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح خواهد شد.

در این نمایشگاه ۳۰۰ ناشر از سراسر کشور ۳۸ هزار عنوان کتاب را در ۱۹۵ غرفه در معرض دید علاقه‌مندان به کتاب قرار می‌دهند. ۵ ناشر از استان زنجان به صورت مستقیم در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان بن یارانه‌ای خرید کتاب با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط بانک شهر مستقر در نمایشگاه در بین بازدیدکنندگان توزیع می‌گردد.

برای حمایت از ناشرانی که امکان حضور در نمایشگاه را ندارند بخش فروش متمرکز با عنوان کتاب‌هایی از ۴۰ ناشر درنمایشگاه فعال خواهد بود.

دربخش جنبی نمایشگاه برنامه‌هایی ازقبیل روز فرهنگی شهرستان‌های استان، جشن امضاء کتاب با حضوراسداله امرایی، چیستایثربی، اندیشه فولادوند، محمدحسینی ومحمدعلی جعفریه، برگزاری کارگاه کاریکاتور با موضوع کتاب و کتابخوانی، بزرگداشت شاعر معاصر حسین منزوی، کارگاه شعر و طنز، تقدیر از مولفین استان درسال های ۹۴ و ۹۵، نشست اهمیت کتاب و کتابخوانی، کارگاه آموزشی قصه و داستان، شب شعر، بررسی وضعیت ترجمه، ایستگاه نقاشی و سرگرمی کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقه بهترین داستان کوتاه، نمایش کتاب‌های برگزیده سال جمهوری اسلامی ایران، جایزه پروین و جلال برگزارمی شود.

نمایشگاه‌های کتاب استانی با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به همت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها برگزار می‌شود.

پایان پیام

تعریف کتاب

تاکنون تعریف مشخص و کاملی ارائه نشده‌است و نخواهد شد که بتواند مفهوم تمام انواع گوناگون کتاب را دربرگیرد. اما یکی از تعاریف معتبری که برای کتاب ارائه شده‌است، مربوط به سازمان یونسکو می‌شود: کتاب نوعی اثر چاپی صحافی‌شده‌است که بیشتر از ۴۹ صفحه داشته باشد و مانندِ نشریات، تحت یک عنوان ثابت، به‌صورت دوره‌ای منتشر نشود.

 

کد خبر : 23623 ساعت خبر : 8:54 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23623
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات