چهارمین جشنواره انگور ارومیه شروع بکار کرد

با حضور مسئولین کشوری و استانی و مردم فرهنگ دوست؛ چهارمین جشنواره انگور ارومیه شروع بکار کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در آئین افتتاح چهارمین جشنواره انگور ارومیه که در محل آمفی تئاتر رو باز دهکده ساحلی چی چست برگزار شد، شهردار ارومیه با اشاره به جشنواره‌های اجرا شده توسط شهرداری گفت: در طول چهار سال گذشته اجرای جشنواره‌هایی مانند جشنواره انگور توسط شهرداری ارومیه در جهت ایجاد روحیه نشاط و شادابی برای مردم بوده است.

محمد حضرت‌پور با ارائه آمار در خصوص تولیدات انگور در ارومیه تصریح کرد: سالانه ۲۶۴ هزار تن انگور در ارومیه تولید می‌شود که تنها ۲۰ هزار تن از این میزان صادر می‌شود که این رقم نشان دهنده‌ی جذب این محصول در کارخانجات تبدیلی در ارومیه است.

وی هدف مهم این جشنواره را گردشگری دانسته و افزود: در این جشنواره غرفه‌های ایجاد شده درون زا و برون نگر که سعی شده تا از طریق توسعه گردشگری هم برای مردم فضای با نشاط ایجاد کرده و هم ارتباط نسل جوان را با نسل گذشته پیوند دهیم.

شهردار ارومیه نقش مسئولین استان را در یافتن بازارهای هدف برای مصارف کشاورزی بسیار مهم دانسته و اضافه کرد: امیدوارم و انتظار دارم که مسئولین با ایجاد بازارهای هدف و حمایت از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی به‌ویژه انگور و سیب اقدامات مهمی انجام دهند.

معاون کنسولی وزیر امور خارجه کشورمان نیز که یکی از سخنرانان مراسم افتتاح این جشنواره بود با قدردانی از مردم ارومیه گفت: حضور در ارومیه و شرکت در جشنواره انگور برای من جای بسی افتخار داشته و از اینکه در خدمت مردم هوشمند ارومیه و استان آذربایجان غربی هستم بسیار خرسندم.

حسن قشقاوی شامگاه روز سه شنبه در آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره انگور در ارومیه اظهار داشت: خوشبختانه هم اکنون شرایط اخذ ویزا برای مردم ۱۹۰ کشور جهان از ارومیه فراهم شده است.

حسن قشقاوی معاون کنسولی وزیر امور خارجه کشورمان عنوان کرد: در گذشته پیروان ادیان مختلف در ارومیه در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی داشته و این یعنی شهری با تمدنی بسیار غنی.

وی انگور را یک میوه بهشتی عنوان کرده و افزود: انگور در زبانهای مختلف اسامی مختلفی داشت و در همه مذاهب به‌عنوان میوه بهشتی معرفی شده که جمیع شرایط بهره برداری از این نعمت الهی موجود است.

حسن قشقاوی هم چنین بیان کرد: حمایت واقعی از رشد و تولید و صادرات انگور در گرو حمایت از بخش خصوصی است فلذا سیاستگذاریها و برنامه ریزی‌های اقتصادی ما نیز باید در راستای فعال سازی هرچه بیشتر بخش خصوصی کشور باشد.

قشقاوی گفت: حمایت از کشاورز بدین معنی نیست که به محض عقب افتادن اقساط بانکی یا تعهدات مالی به سیستم قضایی ارجاع داده شود و سریع اعمال قانون شود بلکه حمایت از کشاورز باید با صبر و حوسله و فرصت دادن برای این قشر زحمتکش همراه باشد تا بتوانند چرخه تولید کشور که در دست انها است را با تولید محصولات مطلوب بچرخانند.

گفتنی است مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره ارومیه با برنامه‌های متنوع فرهنگی همراه بود.

پایان پیام

کد خبر : 25184 ساعت خبر : 8:55 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=25184
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات