رونمایی از سه کتاب نقاشی قهوه‎خانه‎ای

آیین رونمایی از سه کتاب مکتب نقاشی خیالی ساز شهره به قهوه‎خانه‌ای عصر دوشنبه چهارم بهمن‌ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‎شود.

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران طی سال‌های ١٣٧۶ تا ١٣٧٨ فرهنگسرای نیاوران با دعوت از بازماندگان نقاشان قهوه‎خانه‎ای از جمله آقایان احمد خلیلی، حسین همدانی، عباس بلوکی فر، محمد فراهانی، محمد حمیدی، علی اکبر لرنی و حسن اسماعیل‎زاده با در اختیار گزاردن مکان و تجهیزات اقدام به تولید ۵٢ اثر می‎کند که این آثار هم‎اکنون در گنجینه فرهنگسرای نیاوران نگهداری می‎شود.

 

بنیاد آفرینش های هنری نیاوران با توجه به این پیشینه، ضمن دعوت از استاد هادی سیف که خود از بانیان این طرح بود کتاب “از قهوه‎خانه تا فرهنگسرای نیاوران” که شامل تصاویر و شرح آثار و همچنین دو کتاب سرگذشت “محمد مدبر” و “حسین قولر آغاسی” را به طبع تالیف ایشان و انتشار درآورده است.

 

آیین رونمایی از این ٣ کتاب به همراه نمایش ۵٢ اثر نقاشی قهوه‎خانه‎ای در روز دوشنبه ۴ بهمن ماه ساعت ١٨ در گالری اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار می‎شود.

 

در این آیین ضمن حضور هنرمندان و صاحب‎سخنان این مکتب، برادران حمیدی از بازماندگان این هنر برای اجرای ورک‎شاپ نقاشی قهوه‎خانه‎ای حضور خواهند داشت.

 

گفتنی است این نمایشگاه در گالری اصلی مجموعه تا هشتم بهمن ماه پذیرای علاقمندان خواهد بود.

 

پایان پیام

کد خبر : 32489 ساعت خبر : 10:59 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=32489
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات