سفر اهواز به زمان‌های دور

سفر اهواز به زمان‌های دور

به گزارش پایگاه خبری گلونی تا اکنون که به سن ۲۸ سالگی رسیده‌ام هرجا حرفی از سفر در زمان می‌شنیدم  آن را موضوعی خیالی و دور از واقعیت می‌دانستم اما حالا می‌بینم انگار خیلی هم دور از واقعیت نبوده و حق داشته‌اند کسانی که بارها حرفش را زده‌اند و درباره آن اندیشیده‌اند. اصلا  انسان می‌تواند در همین کره خاکی  و در قرن ۲۱ زندگی کند ولی امکاناتش در حد ۲۰۰ سال پیش باشد. یعنی زمانی که نه برق بود، نه آب و نه اینترنت و این سوسول‌بازی‌ها. اصلا چه معنی دارد آدم همه این امکانات را با هم داشته باشد؟ اگر همه این امکانات فراهم باشد افراد قدر عافیت را نمی‌دانند. از آن گذشته همیشه در محرومیت‌هاست که انسان‌های بزرگ رشد می‌کنند. همین ادیسون اگر طعم بی‌برقی را نچشیده بود که به فکر اختراع آن نمی‌افتاد.

اگر نگاهی به اخبار  خوزستان بیاندازید می‌بینید که اهواز در طی چند روز گذشته سفری به زمان‌های دور داشته است. قطع برق و آب مصیبت ثابت این استان است. عین یک بازی دومینو ماجرا از قطع برق شروع می‌شود.

سفر اهواز به زمان‌های دور

گردوغبار که دیگر مهمان همیشگی این استان است و حرفی نمانده که نگوییم و گلایه‌ای که نکرده باشیم.  حالا یک نم‌نم باران برق را قطع می‌کند، بعد برق آب قطع می‌شود بعد هم نوبت به تلفن و اینترنت و بقیه می‌رسد. اصلا نیازی نیست متفکر باشیم یا یک تحلیلگر اجتماعی. با یک نگاه ساده به وضعیت اهواز این روزها می‌شود فهمید اوضاع به سامان نیست. مسئولین عزیز و بزرگوار، اهواز هم مثل شهرهای دیگر کودک دارد، بیمار دارد، مسن و از پا افتاده دارد، بچه مدرسه‌ای دارد که چند روز متوالی به مدرسه نمی‌رود و آخر سال بایستی در کنکور سراسری با بچه‌های دیگر رقابت کند.  روی حرفم با همه کسانی‌ست که می‌توانند وضعیت را بهبود ببخشند. اگر هم‌وطنان‌مان مهم هستند پیش از این‌که فاجعه بزرگ‌تر از این شود جلویش را بگیرید.

سفر اهواز به زمان‌های دور

شبکه‌های اجتماعی پر است از مطالبی که به طنز یا جدی به این موضوع اشاره کرده است. نمی‌گویم تا به الان اقدامی صورت نگرفته و جلسه‌های چاره‌اندیشی تشکیل نشده، ولی کافی نیست. بیایید با خودمان رو راست باشیم. وقتی برای استانی که سرانه بارش در آن پایین است این همه مشکل از پس یک بارندگی پیش می‌آید اگر باران مستمر باریده شود خدا می‌داند چه مشکلاتی گریبان مردم را می‌گیرد و به قول معروف چه قیامتی می‌شود. دلیل‌تراشی و پیداکردن علت‌های این وضعیت حال مردم خوزستان را خوب نمی‌کند.

یک‌بار بگوییم دلیلش بارش باران بود، ٰ‌یکبار مه و بار دیگر… در کشور ما زیادند استان‌هایی که بارندگی بیشتر، مه و برف بیشتر دارند. قرار نیست وضعیت آب‌ و هوا زندگی کردن مردم را مختل کند. به جان شما نباشد به جان خودم محرومیت هم حد و اندازه دارد.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

کد خبر : 35335 ساعت خبر : 0:44 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=35335
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات