رمانی از داریوش مهرجویی رونمایی شد

انتشارات به‎نگار دو کتاب «سفر به سرزمین فرشتگان» و «من یک مقتولم» را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، عیدانه امسال انتشارات به‎نگار دو کتاب به نام‎های «سفر به سرزمین فرشتگان» و «من یک مقتولم» است.

کتاب‎هایی که تا امروز آخرین و اولین اثر نویسندگان‎شان _به ترتیب داریوش مهرجویی و فاطیما فاطری_ است.

همه ما داریوش مهرجویی را با سینمایش می‎شناسیم، همین‎طور رمان‎ها و کتاب‎هایی از مهرجویی خوانده‎ایم که تا حدودی ما را  به فضای فکری و دغدغه‎هایش نزدیک کرده است. انتشارات به‎نگار اواخر سال ۹۵ سومین رمان داریوش مهرجویی را بعد از «آن رسید لعنتی» و «دو خاطره» با عنوان «سفر به سرزمین فرشتگان» به چاپ رسانده است. رمانی که بنابر سنت معمول آثار مهرجویی روایتی است از زندگی مشترک زوجی تحصیل‎کرده و روشن‌فکر از طبقه متوسط اجتماع که بحران یقه زندگی‎شان را چسبیده است. در این کتاب سیما و کسری (دو شخصیت اصلی داستان) در همان ابتدا با بحرانی که به ظاهر بحران نیست مواجه می‎شوند و تا پایان داستان با آن دست و پنجه نرم می‎کنند. مهرجویی با سیاه نمایی مهاجرت و مشکلاتی که در پی دارد سعی در به تصویر کشیدن زوالِ زندگی‏های مدرنی را دارد که سودای مهاجرت عقل را از سرشان پرانده است.

«من یک مقتولم» اولین کتاب فاطیما فاطری مجموعه‎ای از هفده داستان کوتاه است که نهمین اثر در سری مجموعه‎های نونگار(نو قلم‎ها) از انتشارات به‎نگار است. این کتاباز لحاظ فنی دو ویژگی قابل ذکر دارد: یک اینکه پر از تصویر‎هایی است که با هنر نویسنده‏اش به خوبی در ذهن ترسیم می‎شوند و به نوعی می‎توان گفت فاطیما فاطری نویسنده‎ای تصویری است. و دیگری استفاده‏ی جا به جا از دیالوگ‎ است. اینکه نویسنده‏ای در اولین اثرش تا این حد جسورانه از دیالوگ استفاده کند جای کنجکاوی و همینطور تشویق دارد. همچنین همانطور که از عنوان کتاب «من یک مقتولم» انتظار می‏رود: در بیشتر داستان‏‎های مجموعه درون مایه‏ مرگ نقش پر رنگی دارد.

کتاب «سفر به سرزمین فرشتگان» در ۱۴۲ صفحه و با قیمت ۱۲۰۰۰ تومان و کتاب «من یک مقتولم» در ۱۰۳ صفحه با قیمت ۹۰۰۰ تومان از سوی انتشارات به‎نگار منتشر شده است.

پایان پیام

کد خبر : 37801 ساعت خبر : 2:47 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=37801
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات