طنز/آخ جون تعطیلات زمستانی

طنز/آخ جون تعطیلات زمستانی

پایگاه خبری گلونی، روح‌الله احمدی: در روزهای تعطیل مردم معمولا به سفر می‌روند. در همه جای دنیا هم همین‌طوری است. اما در ایران سفرها معمولا در دو زمانِ ویژه انجام می‌شوند. یکی ایام نوروز و دیگری فصل تابستان. چرا؟ چون مدرسه‌ها تعطیل است و همه‌ی اعضای خانواده می‌توانند با هم به مسافرت بروند. اصلا ایرانی‌ها از آن خانواده‌ها نیستند که بعضی از اعضای خانواده را بپیچانند و آن‌ها را به سفر نبرند.

طنز/آخ جون تعطیلات زمستانی

البته بعضی سفرها فرق دارند دیگر! در جریان هستید که! مثلا نمی‌شود که همه‌ی اعضای خانواده با هم به تایلند و این‌طور جاها بروند. بگذریم… هدف ما فعلا سفرهای خانوادگی است و کاری به سفرهای بی‌خانوادگی نداریم. در همین شرایط موجود، بعضی وقت‌ها می‌مانیم که تعطیلاتی مثل ایام نوروز یا تابستان، به کجا سفر کنیم. حالا شما حساب کنید که طرح جدید اصلاح تقویم آموزشی مدارس هم اجرا شود. آن وقت چه گِلی به سرمان بگیریم؟ نه اینکه طرح بد باشد ها! اتفاقا وقتی تعطیلات مدارس در طول سال توزیع شود و تعطیلات تابستانی کم‌تر و به جایش تعطیلات زمستانی داشته باشیم، کلی به نفع‌مان می‌شود. هم دانش‌آموزان و معلمان وسط زمستان استراحتی می‌کنند، هم فرصت بیشتری برای گردشگری داریم و هم شدت آلودگی هوا در زمستان کم می‌شود.

خلاصه که کلی فایده دارد. فقط بدی‌اش این است که آن وقت باید برای سفر در تعطیلات زمستانی هم برنامه‌ریزی کنیم. اگر موجودی حساب‌مان اجازه‌ی سفر بدهد و اگر بتوانیم مرخصی بگیریم، تازه می‌رسیم به موضوعات سخت‌تری مثل «حالا کی بریم؟»، «حالا با چی بریم؟»، «حالا چی بپوشیم؟»، «حالا کجا بریم که هنوز سالم و قشنگ مونده باشه؟»، «حالا چه‌جوری عکس بگیریم که هیچ آشغالی توی عکس نباشه؟» و…

هرچه بیش‌تر فکر می‌کنیم، کم‌تر به نتیجه می‌رسیم. حس می‌کنیم خودمان را هم کم کم باید به تعطیلاتِ این کشور اضافه کنیم.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

برای تبلیغ در گلونی کلیک کنید.

پایان پیام

 

کد خبر : 35966 ساعت خبر : 0:20 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=35966
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات