گیلان، پرطرفدارترین مقصد مسافران نوروزی

گیلان، پرطرفدارترین مقصد مسافران نوروزی

استاندار گیلان در بازدید نوروزی از نمایشگاه صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بنای تاریخی هتل ایران در رشت گفت: گیلان پرطرفدارترین مقصد مسافران نوروزی در چند روز گذشته بوده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمدعلی نجفی روز شنبه در این بازدید با بیان اینکه گیلان از مدت‌ها قبل خود را آماده پذیرش مسافران و گردشگران کرده بود، افزود: براساس آمار اعلام شده تعداد اتومبیل‌های وارد شده به استان نسبت به مدت مشابه از رشد ۲۸ درصدی برخوردار می‌باشد و ۶۵۰ هزار خودرو از مبادی مختلف وارد گیلان شده است.

گیلان، پرطرفدارترین مقصد مسافران نوروزی

وی از افزایش ۲۵ درصد مسافران اقامت گزیده در گیلان خبر داد و گفت: تا روز گذشته بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در گیلان اقامت داشته‌اند.

نجفی اظهار داشت: براساس آمار ارائه شده توسط معاون میراث فرهنگی و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، در چند روز گذشته گیلان بیشترین میزان اقامت مسافران را در سراسر کشور به خود اختصاص داده است.

وی گفت: همه دست اندرکاران ستاد اجرایی سفر در گیلان خود را موظف می‌دانند تا زمینه مناسب برای حضور هر چه بیشتر مسافران در این استان را فراهم کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه از گیلانیان تقاضامندم که این استان را زیبا نگه داشته و از ریختن زباله و پسماند در معابر عمومی خودداری کنند، افزود: هنگامی که مسافران و گردشگران شاهد سرسبزی و شهر عاری از زباله و پسماند باشند، قطعاً خودشان نیز رعایت خواهند کرد.

وی رهاسازی زباله و پسماند در خیابان‌ها و راه‌ها را زیبنده فرهنگ اصیل گیلانی و ایرانی ندانست و افزود: در تلاشیم به زیبایی و سرسبزی گیلان روز به روز بیافزاییم تا گردشگرانی که وارد استان می‌شوند از زیبای آن بهره‌مند شوند.

نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی در بنای تاریخی هتل ایران در رشت از سی‌ام اسفندماه آغاز شده و تا پایان نوروز صبح و عصر آماده پذیرایی از گردشگران است.

پایان پیام

کد خبر : 38320 ساعت خبر : 11:12 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=38320
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات