۷ هزار نفر از ارگ بلقیس اسفراین بازدید کردند

مدیر پایگاه بلقیس اسفراین گفت: در ایام نوروز ۷ هزار نفر از مسافران نوروزی و گردشگران خارجی از ارگ تاریخی بلقیس اسفراین بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، علیرضا نجفی اظهار داشت: در این‌ بین گردشگرانی نیز از کشورهای دیگر حضور داشتند.

نجفی افزود: برای اینکه مسافران و گردشگران بتوانند اطلاعات دقیق‌تری از ارگ تاریخی بلقیس به دست آوردند ۲ کارشناس در این محل حضور داشتند و اطلاعات و راهنمایی‌های درستی از این محل تاریخی را به گردشگران ارائه می‌دادند.

وی تصریح کرد: برای حضور گردشگران در ارگ بلقیس اسفراین اقدامات تبلیغاتی خوبی در سطح شهر و استان خراسان شمالی انجام شد که از آن جمله می‌تواند به نصب بنر و بیلبورد در سطح شهر و توزیع بیش از ۲ هزار کتابچه و بروشور نام برد.

مدیر پایگاه بلقیس اسفراین درباره آسیب‌های شهر تاریخی بلقیس گفت: این ارگ در وسعتی ۲۰۰ هکتاری یکی از آثار تاریخی است که دومین بنای گلی به شمار می‌رود.

نجفی افزود: تاکنون ۶ فصل کاوش در این ارگ تاریخی انجام‌شده و فصل هفتم کاوش در این پایگاه نیز در حال دریافت مجوز است.

وی اظهار داشت: در صورت دریافت مجوز، کاوش‌ها از فروردین‌ماه امسال آغاز می‌شود و تا تیرماه ادامه می‌یابد.

مدیر پایگاه بلقیس اظهار داشت: هم‌اکنون بخش عمده‌ای از این ارگ تاریخی زیرزمین‌های کشاورزی مدفون است و کشاورزان برای ادامه کشت و کار در زمین‌های مزبور اجازه دارند اما برای جلوگیری از تخریب بیشتر، کشاورزان ملزم به رعایت حریم ۱۰ متری تعریف‌شده شده‌اند.

نجفی گفت: هم‌اکنون بناهایی همچون ارگ و خندق پیرامون آن، تپه مناره، مقبره شیخ آذری، کاروانسراها و شارستان، آب‌انبار، یخدان‌ها و نیز یک گورستان برای گردشگران قابل‌مشاهده است.

پایان پیام

 

کد خبر : 38611 ساعت خبر : 7:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=38611
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات