آلودگی هوای امروز خرم‌آباد ۲برابر حد مجاز

آلودگی هوای امروز خرم‌آباد ۲برابر حد مجاز

بر اساس اعلام اداره نظارت و پایش محیط زیست استان لرستان هوای خرم‌آباد امروز برای گروه‌های خاص ناسالم است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان اعلام کرد: میزان ذرات معلق با قطر ۲٫۵ میکرون صبح امروز به ۱۰۹ میلی‌گرم در آسمان لرستان رسیده است که این میزان ۲ برابر حد مجاز است.

آلودگی هوای امروز خرم‌آباد ۲برابر حد مجاز

میزان ذرات معلق در آسمان خرم‌آباد با قطر ۱۰ میکرون را هم ۳۶ میلی‌گرم اعلام کرد که بر اساس معیارهای این اداره در وضعیت سبز یا بی خطر قرار دارد.

میزان استاندارد ذرات معلق با قطر کمتر از ۲٫۵ میکرون در آسمان استان لرستان کمتر از ۴۰ میلی گرم و حدود ۳۵ میلی‌گرم اعلام شده است.

 عامل اصلی وجود ذرات معلق با قطر ۲٫۵ میکرون در آسمان لرستان، گردوغبار و ریزگردهایی هستند که از خارج استان وارد آسمان لرستان می‌شوند.

گروه‌های خاص که این میزان ذرات معلق برای آنان مضر است شامل بیمارانی چون تنفسی، ریوی و قلبی می‌شود.

آلودگی هوا زمانی اتفاق می‌افتد که حجم زیادی از ذرات یا مواد مضر از قبیل گازها، ذرات و مولکول‌های بیولوژیکی وارد اتمسفر کره زمین شود. جو یا اتمسفر سامانه گازی طبیعی پویا و پیچیده‌ای است که زندگانی در سیاره زمین به آن وابسته‌است. کاهش ضخامت لایه ازون در استراتوسفر به خاطر آلودگی هوا، دیرزمانی است که خطری برای تندرستی مردمان و نیز زیست‌بوم‌های زمین شناخته می‌شود.

بر اساس گزارشی از سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۴، آلودگی هوا در سال ۲۰۱۲ باعث مرگ ۷ میلیون انسان در سراسر جهان شده‌است.

آلودگی هوای داخل ساختمان و آلودگی هوای شهری در گزارشی از مؤسسه Pure Earth در سال ۲۰۰۸ به عنوان بدترین مشکلات آلودگی‌های سمی جهان شناخته شده‌است.

آلودگی هوا ممکن است طبیعی (مانند فعالیت آتشفشان‌ها)، یا مصنوعی (ساخته دست انسان) باشند. بیشتر آلودگی‌های مصنوعی ناشی از فعالیت وسایل نقلیه و کارخانه‌ها هستند.

پایان پیام

کد خبر : 41658 ساعت خبر : 2:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=41658
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات