جهانگیری: به بهانه‌ تحریم چه فسادها که رخ نداد

اسحاق جهانگیری نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: کل درآمد کشور در دوران جنگ تحمیلی گاهی به ۷ میلیارد دلار می رسید ولی کشور خوب اداره می شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، اسحاق جهانگیری امشب در برنامه تبلیغاتی خود در شبکه اول سیما اظهار کرد: باید به مدیرانی که کشور را با این بودجه اداره می‌کردند دست مریزاد گفت.

گزیده سخنان جهانگیری را بخوانید:

?پدرم کارگر معدن بود بنابراین سختی کار را میشناسم . کار معدن به ما یاد داد برای رسیدن به خوبیها باید سختیها را پشت سر گذاشت.
?چون اعتقاد داشتم باید چهره محرومیت از روستاها زدوده شود در ابتدای انقلاب به روستاهای بم رفتم.
? باید به مدیرانی که در دوران جنگ گاه تنها با سالی هفت میلیارد دلار کشور را اداره کردند دستمریزاد گفت
? ( با بغض ) اداره کشور در دوران جنگ بسیار سخت بود, بسیار سخت بود، اما این کار خوب انجام شد
? یاد گرفتم که همه مسایل کشور را می‌توان با گفت‌گو و تفاهم حل کرد
?در اصفهان یاد گرفتم می شود با گروههای مختلف سیاسی کار کرد. از علما و مردم دوست داشتنی اصفهان یاد گرفتیم و خیلی از طرحهایی که الان هست متعلق به ان موقع است. سبک مدیریت کارکردن با سلایق مختلف از راه گفت و گو را وقتی استاندار اصفهان بودم یاد گرفتم.
در مورد ایت الله منتظری که زمانی خواستند به نجف اباد بیایند عده ای گفتند ایشان را برگردانیم اما گفتیم هیچ ایرادی ندارد. ایشان علاقه مندان زیادی انجا داشت. به فرماندار گفتم کارشان را انجام دهند.  ایشان هم چند روز انجا بودند و سخنرانی کردند که هیچ حاشیه ای نداشت. ان موقع فکر کردم همه مسائل کشور را میشود با گفت و گو و تفاهم حل کرد.
? در دوران اصلاحات گام‌های بلندی برداشته شد. معتقدم برنامه سوم بهترین برنامه تاریخ ایران از نظر تدوین و اجرا بود. ابن برنامه را دولت اصلاح‌طلب سید محمد خاتمی نوشت و مجلس اصولگرای ناطق‌نوری تصویب کرد.
? قطعا شکوفاترین دوران صنعت کشور در دوران اصلاحات بوده است. در آن دوران ارز تک‌نرخی شد و رانت ازبین رفت
? در دوران اصلاحات افق روشن‌تری برای کشور دیده شد و به همین دلیل بود که سند چشم‌انداز بیست ساله تدوین شد
?متاسفانه بعد از اصلاحات دوران جدیدی شروع شد که مسیر توسعه کشور منحرف شد، سرمایه‌های انسانی و مادی کشور نابود شد. هفتصد میلیارد دلار منابع این کشور نابود شد. از این درد اگر ادم بمیرد هم رواست. مگر مردم چه کرده بودند که با آنها اینگونه رفتار شد
? در آن دوران ۲۲ میلیارد دلار در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس فروختند که قیمت ارز را بیاورند پایین و فقط ۳۰ درصد آن را یک صرافی فروخت.
? دولت قبل دلار را ۸۰۰ تومان گرفت و ۴۰۰۰ تومان پس داد
? در دولت قبل خالص ایجاد اشتغال با وجود خرج حجم زیادی از منابع صفر بود. در حالی که منابع زیادی خرج شده بود اما نتیجه هیچ بود.
?پلاسکو در عرض چند ساعت ریخت. آواربرداری ان اما چندین روز طول کشید و ساخت آن خیلی بیشتر طول می‌کشد. امروز  ماشین اقتصاد کشور از دره بیرون امده ، اما کاملا داغان بوده و باید به مسیر برگردد و دارد برمیگردد.
?تورم از ۴۰ درصد تک رقمی شد. الان دیگر کسی از تورم حرف نمیزند چون حل شده و کاری شده کارستان. در این زمینه چون خود رییس جمهور وقت گذاشت برای رفع آن رونق اغاز شده است.
?در دولت قبل آواری بر سر کشور و اقتصاد ریخت. در سیاست هم همینطور بود. چه کسی فکر میکرد فرزندان امام و انقلاب و رهبری رودرروی هم قرار بگیرند. گفتنش درداور دست اما باید گفت که عده ای با همان روش میخواهند برگردند. مردم ایران به هوش باشید . ما نسلی هستیم که حضور داشتیم و اینها را دیده ایم.
? فکر نمی‌کردند برجام به نتیجه برسد اما تیم قوی هسته‌ای شکل گرفت و به نتیجه رسیدیم
? چه فسادهایی که به بهانه همین تحریم‌ها شکل گرفت
? امروز راه‌های مختلف باز شده و سرمایه درحال ورود است
?مهم ترین سرمایه های کشور مدیریت است. قدر مدیران توانمند را بدانیم.
?مردم! نگذارید مدیران توانمند را از شما بگیرند. چطور شد که یکباره تصمیم گرفتند در فضاز مجازی خانه وزیر نشان بدهند. بنده با شفافیت کاملا موافقم و استقبال میکنم خانه‌های افراد هر سه قوه و نیروهای مسلح را نشان دهید که مردم بدانند هر کس کجا زندگی میکند. این کار را برای همه بکنید.
?امید مهم ترین سرمایه کشور است. من در دولت امید برای اینده به این مساله بسیار اهمیت خواهم داد.
? زن‌ها باید در نیمی از مدیریت کشور سهیم باشند
?فناوری مهمتربن شاخص توسعه آینده است و پایگاه این توسعه دانشگاه است. باید امنیت و حرمت دانشگاه حفظ شود
?دانشگاه باید در حل گره‌های کشور دخیل باشد.
?توسعه صادرات مهم است و در گرو تعامل با دنیا. بعضی فکر میکنند دنیا نوکر ماست که بیاید کالای ما را بخرد. تنها با دیپلماسی فعال میتوان صادرات را افزایش داد.
?در گردشگری ظرفیت بسیار داریم از همه نظر. گردشگران میلیاردها دلار وارد کشور کرده و شغل ایجاد میکنند.
?ای سی تی معجزه میکند برای اشتغال. باید بگذاریم استارت اپها راه بیفتند و اینجور نباشد که به بهانه‌های مختلف گیر بدهیم به جوانان. باید بگذاریم اینها بیایند و دانششان را عرضه کنند.
?شبکه حمل و نقل باید برای مردم امن شود.

پایان پیام

کد خبر : 42053 ساعت خبر : 0:45 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=42053
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات