سیاهیون، خاکستریون و سفیدیون در انتخابات

سیاهیون، خاکستریون و سفیدیون در انتخابات

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: مردم ایران را در هنگام انتخابات می‌توان به سه دسته کلی و بالغ بر سیصد دسته جزئی تقسیم‌بندی نمود. از آنجایی‌که صحبت درباره سیصد دسته افراد کار آسانی نیست و اگر من بخواهم راجع به آن صحبت کنم کالری می‌سوزانم و باز هم از همانجایی‌که کالری سوزاندن خرج دارد من به صحبت درباره همان ۳ دسته عمده بسنده می‌کنم. شما هم بکنید… بسنده.
دسته اول سیاهیون هستند. لال شوم اگر منظور بدی از این به کار بردن کلمه سیاه داشته باشم. منظور صفحه انتخابات شناسنامه این افراد است که از دیوار یادگاری سی‌و‌سه پل هم سیاه‌تر است. این افراد باانگیزه و مشتاق از تمام و کمال حق‌شان بدون دردسر استفاده می‌کنند. ناگفته نماند این عزیزان با همه‌ی حقوق‌شان همین گونه برخورد می‌کنند. مثلا اگر بیمه تکمیلی‌شان یک هفته تاریخ انقضا داشته باشد از لوزالمعده گرفته تا عنبیه چشم چپ‌شان را آزمایش می‌کنند. این که گفتم اصلا بد نیست ها فقط آگاهی هم یک فاکتور مهم برای رای دادن به حساب می‌آید که معمولا این گروه آن را در نظر نمی‌گیرند و فقط به فکر استفاده از حق رای دادن‌شان هستند. بزرگترین مشکل افرادی که تنها می‌خواهند رای بدهند این است که رای‌شان را می‌شود با گزینه‌های زیادی خرید.

سیاهیون، خاکستریون و سفیدیون در انتخابات

دسته دوم خاکستریون هستند، این گروه در جریان اتخابات تصمیم می‌گیرند که رای بدهند یا خیر. یعنی همه چیز بستگی به روند انتخابات و نامزدهای انتخاباتی دارد. این گروه معمولا از ترس این‌که یک نفر رای نیاورد عاجزانه پای صندوق‌های رای می‌روند. حتی اگر گزینه‌ای که برای فرار از آن به پای صندوق‌های رای می‌روند خیلی ترسناک باشد خودشان از جان و دل مبلغ انتخابات هم می‌شوند. خلاصه خودشان را به آب و آتش می‌زنند تا آن نامزد محترم رای نیاورد. درواقع می‌شود گفت بیشتر هدف این افراد رای نیاوردن کسی است تا رای آوردن.
دسته سوم اما که اتفاقا کم هم نیستند سفیدیون هستند. این گروه از سالمندان محترم زمان قدیم دیده تا دهه هفتادی‌ها را شامل می‌شوند جوری با رای دادن مخالف‌اند که آدم فکر می‌کند قرار است یک فصل کتک بخورند پای صندوق‌های رای. خدا شاهد است اگر بنده به شخصه خودم تا به حال آمپول انتخابات نزده بودم و رای نداده بودم محال بود در برخورد با این افراد از رای دادن منصرف نشوم. این‌ها کلا مخالف‌اند، با رای دادن، با نظام، با حکومت، با بقالی سر کوچه‌شان، با رنگ سال، با مدل موی ترامپ، با ماست بادمجان کاله… یعنی فقط منتقدند. این افراد تنها اعتراض می‌کنند، به گرانی، به پلاسکو، به مرگ هاشمی، به آلودگی هوا، به دکمه لباس گوینده اخبار، به تعطیلی، به ناتعطیلی، به احمدی‌نژاد، به روحانی و…. خلاصه این‌که به قول معروف فازشان عجیب ناشناخته است. اگر دور و برتان از این افراد دارید اصلا با آن‌ها وارد بحث و مجادله نشوید. حتی در مقابل دیدگان معترض آنها به پای صندوق‌های رای هم نروید که چنان نگاه معنادار و عاقل اندر سفیهانه‌ای به شما می‌کنند که عمرا به پای صندوق رای برسید و در بین راه پشیمان می‌شوید.

پایان پیام

کد خبر : 41424 ساعت خبر : 0:43 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=41424
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات