انجمن‌های محیط زیستی نمایشی در خرم‌آباد

انجمن‌های محیط زیستی نمایشی در خرم‌آباد

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: علیرغم این‌که وضعیت استان لرستان خصوصا شهر خرم‌آباد در دهه اخیر یک تکان فرهنگی خوب خورده است اما هنوز هم خیلی از این تکان‌ها تقلبی است و بیشتر جنبه نمایشی دارد. مثلا خیلی خوب است که در دهه اخیر دوست‌داران طبیعت،‌محیط زیست،‌فرهنگ شهری و… در خرم‌آباد زیاد شده‌اند. خیلی خوب است که خرم‌آباد پر شده از انجمن‌های مردم نهاد که فعالیت‌های فرهنگی،‌هنری و محیط زیستی دارند اما اگر این فعالیت‌ها به جای این‌که در مسیر کمک به لرستان باشد جنبه نمایشی به خودش بگیرد دیگر ارزشی ندارد و در چنین مواقعی راستش اگر نباشد خیلی بهتر است.

مثلا همین برنامه کاشتن درخت‌های بومی بام خرم‌آباد. این برنامه در ابتدا خیلی خوب بود و اتفاقا مورد استقبال هم قرار گرفت. ولی حالا همین انجمن‌های مردم نهاد محیط زیستی شدیدا دچار توهم کار نیکو کردن از پر کردن و نمایشی کردن شده‌اند و هفته به هفته نهال است که در اطراف شهر کاشته می‌شود. و قسمت خنده‌دار ماجرا این است که درخت‌های سطح شهر،‌مثل خیابان مطهری که تکه‌ای از فرهنگ قدیمی شهر است برای ساختمان‌سازی و پروژه‌های پیمانکاران قطع می‌شود و هیچ‌کس اعتراضی نمی‌کند.

هیچ انجمنی به روی خودش نمی‌آورد که درختان پارک صخره‌ای بریده می‌شود. یا هیچ‌کس حواسش به تپه شهدا نیست. البته حواس‌شان هست ها،‌منتها صرف نمی‌کند پیگیر کار شوند چون این پیگیری‌ها دردسر دارد. و هیچ آدم عاقلی عکس گرفتن با نهال‌های کاشته شده را ول نمی‌کند و برود پی دردسر.

یکی نیست به این عزیزان بگوید اگر شما خیلی دغدغه محیط زیست را دارید چرا تلاشی برای خاتمه دادن به این اوضاع نمی‌کنید؟ شمایی که رگ‌تان برای درخت‌ها باد کرده و هر هفته نهال به دست در کوه‌های اطراف هستید بهتر نیست عکس‌های نمایشی‌تان را وقتی تلاشی برای قطع نشدن درختان سطح شهر انجام دادید،‌ منتشر کنید؟ ابدا منکر تاثیر مثبت کاشتن نهال‌ها در طبیعت لرستان نمی‌شوم اما کلاه خودتان را قاضی کنید رواست در سطح شهر که هر روز نفس می‌کشیم و محل زندگی‌ست درختان کهن را که ریشه‌شان ریشه ماست، قطع کنیم و بعد برویم نهال‌های کوچک بکاریم؟

انجمن‌های محترم محیط زیستی باور بفرمایید ما حسابی ممنون و سپاسگزار شما هستیم که این همه درخت بومی در بام خرم‌آباد کاشته‌اید اما خوش‌حال‌تر می‌شویم اگر ببینیم مانع از بین بردن طبیعت زیبای شهر می‌شوید.

پایان پیام

کد خبر : 47203 ساعت خبر : 0:22 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=47203
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات