مانع کار اسنپ نشوید

مانع کار اسنپ نشوید

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در فعالیت‌های اقتصادی کشور ما مشکلاتی که ایجاد می‌شود مثال واقعی قانون پایستگی انرژی است. یعنی این مشکلات ابدا از بین نرفته و از هر مرحله با قدرت هرچه تمام‌تر به مرحله بعد منتقل می‌شود.

اتفاقا هر مرحله غولی هم دارد پر قدرت‌تر از مرحله قبل. از مثال و گوشه و کنایه بگذرم و بروم سراغ اصل مطلب. روزهای اولی که اپلیکیشن اسنپ به تلفن‌های همراه راه پیدا کرد جالب و هیجان انگیز بود. زمان زیادی طول کشید تا اعتماد مردم جلب شد و بخش اعظمی از سفرهای شهری مردم تهران با این نرم‌افزار انجام شد. آرام آرام که اسنپ جایش را در بین خانواده‌ها محکم کرد سر و کله رقبا پیدا شد.

مانع کار اسنپ نشوید

از قضا دولت محترم هم که دید تاکسیرانی ضربه بزرگی خورده و چیزی در حدود ۵-۱ عقب است سامانه کارپینو را راه انداخت که یک سیستم دولتی بود و همان کار اسنپ را می‌کرد. اما نمی‌دانم به چه دلیل مردم کماکان بر سر همان استفاده از اسنپ ماندند و حتی به تعداد مشتریان اضافه هم شد. البته منظورم این نیست که اسنپ بدون رقیب مثل قبل به کارش ادامه می‌دهد. ولی آمار و ارقام نشان می‌دهد اغلب کسانی که از این سامانه‌ها استفاده می‌کنند حتما اسنپ را روی تلفن همراه‌شان دارند.

گاهی در کنار آن نرم‌افزارهای دیگر از جمله همینن کارپینوی دولتی را هم نصب کرده‌اند. پس از این رشد اقتصادی نرم‌افزار اسنپ کم‌کم محدودیت‌ها هم شروع شد تا حالا که سازمان راهداری کشور ورود اسنپ به سفرهای برون شهری را مانع توسعه حمل‌و‌نقل ریلی دانسته و خواهان ممنوعیت آن شده است. دبیر انجمن حمل‌و‌نقل ریلی کشور هم خواسته که یک اتاق فکر تشکیل شود و این مشکل بررسی شود. به گفته معاون برنامه‌ریزی وزارت راه ۳۳ هزار میلیارد تومان خرج شده و نتیجه‌ای نداده است. اما از روش‌های جدید استقبال می‌کنند. به راستی حالا که چنین امکانی فراهم آمده که مردم راحت و بی‌دردسر از وسایل نقلیه استفاده می‌کنند چرا باید هی سنگ سر راهشان بیندازیم و مانع فعالیت‌شان شویم.

کمترین حسنی که اسنپ داشت این بود که انصاف را به یاد بسیاری از رانندگان آورد. رانندگانی که به دلیل یک نم باران، هوای گرم، ترافیک، ساعات مختلف شبانه‌روز کرایه‌شان را چند برابر می‌کردند. خوب است در این مواقع که اتفاق خوبی می‌افتد از آن حمایت شود نه این‌که مانع رشد و حیات آن شد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 48742 ساعت خبر : 0:31 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=48742
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات