مرگ تدریجی با فیلتر هوای تقلبی

مرگ تدریجی با فیلتر هوای تقلبی

به گزارش پایگاه خبری گلونی، داود سعادتی نژاد؛ رئیس اتحادیه لاستیک روغن و فیلتر با اشاره به تقلبی و بی کیفیت بودن ۴۰ تا ۴۵ درصد فیلترهوای موجود در بازار گفت: «مواد اولیه وارداتی این کالا نیز بی‌کیفیت است که بخشی از این مواد در منازل و تولیدی‌های غیراستاندارد تبدیل به فیلتر می‌شود.»

کمپین‌های حمایت از هوای پاک باید روی حذف تقلب‌هایی از این دست در حوزه تجهیزات خودرو هم تمرکز کنند. فیلترهای هوای تقلبی از مبادی قاچاق وارد کشور می‌شوند. آنها باعث می‌شوند بنزین ناقص بسوزد و این به‌خودی‌خود باعث افزایش آلودگی در هوا می‌شود.

حالا خبرهایی مبنی بر زیرپله‌ای شدن و ساخت آنها در منازل می‌شنویم. آن‌ها با جان مردم بازی می‌کنند و ما بی‌آنکه از اهدافشان مطلع باشیم وارد بازی آنها می‌شویم. قدم اول را وقتی برمی‌داریم که از واحدهای صنفی که فاقد پروانه اتحادیه خرید می‌کنیم. ۵ برند کارخانه‌ای در زمینه تولید روغن و فیلترهای استاندارد فعالیت می‌کنند، این استانداردها با استانداردهای روز دنیا در سطح بین‌المللی قابل رقابت هستند.

مرگ تدریجی با فیلتر هوای تقلبی

حذف مشکلاتی از این دست و رواج کالاهای تقلبی در بازار نیازمند پیگیری‌های سخت‌گیرانه سازمان استاندارد واداره گمرک است. بسته‌ شدن مبادی قاچاق کالا از طریق گمرک و نظارت دقیق سازمان استاندارد بر روی کالاها می‌تواند تا حد زیادی جلوی مشکلاتی از این دست را بگیرد. کمپین‌های هوای پاک باید به یک حرکت درونی تبدیل شوند نه ژست‌های تبلیغاتی مقطعی. باید باور کنیم که هر کدام از ما در حرفه و جایگاه اجتماعی خودش تلاش می‌کند تا مؤلفه‌های آلودگی هوا را حذف کند، تلاش می‌کند تا کم‌کاری‌ها را در حوزه خودش جبران کند.

کمپین‌های هوای پاک باید پیام آشکارشان را صریح به گوش مردم برسانند، اینکه برای نفس کشیدن باید سهم خودمان از هوا پاک را واریز کنیم، واریز این سهم یعنی ما متعهد می‌شویم همه الگوهای جهانی و استاندارد را در زمینه مدیریت کالاهای آلاینده، سوخت و خودرو، قوانین فردی و اجتماعی و مسئله آلودگی‌های صنعتی را با جدیت پیگیری کنیم و برای تحقق رؤیای آسمان آبی و زمین سبز کم‌کاری‌های حرفه‌ای را برای همیشه کنار بگذاریم.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 51436 ساعت خبر : 7:25 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=51436
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات