ارادت جهانی به قورمه‌سبزی

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: نظر سنجی‌ها نشون می‌ده که قورمه‌سبزی خوشمزه‌ترین غذای ایرانیه که گردشگران خارجی انتخابش کردن و بعد از اون دیزی انتخاب دومه.

اونقدر این غذا خوشمزه‌ است که اولین چیزی که تو صادراتش همیشه موفق بودیم، صادرات سبزی‌قورمه کنسرویه. اونقدری که سلبریتی‌های خارجی هم موقع گشت زدن تو سوپرمارکت و انتخاب غذای حلال توجهشون به کنسرو سبزیِ قورمه سرخ‌شده جلب می‌شه و تو صفحه دو میلیون فالوئری‌شون دنبال دستور تهیه غذا با این کنسرو می‌شن.

همیشه دو راهی انتخاب قورمه‌سبزی و دیزی واسه ما وطنی‌ها سخت‌تره. مثل این می‌مونه که ازت بخوان بین افشین پیروانی دهه هفتاد و رضا شاهروردی‌شون یکی رو انتخاب کنی یا بین علی منصوریان همون دهه و پاشازاده‌شون اما همین قورمه‌سبزی رو هم وقتی یه هفته پشت هم بخوری دیگه ازش زده می‌شی، تو خونه ما سیستم این‌جوریه که اونقدری از یه غذا می‌خوریم که همه وجودمون به اون غذا تبدیل بشه، بعد در روزهای آخر اون غذا رو با غذاهای تازه‌تر میکس می‌کنیم و یه اسم جدید روش می‌ذاریم و برای تغییر هویتش یه‌کمی هم پنیر پیتزا روش می‌پاشیم تا کسی شک نکنه، با همین فرمون تونستیم پیتزا قورمه‌سبزی رو به دنیا عرضه کنیم اما درباره دیزی کارها آسونتره در وهله اول اونقدر آب چرب آبگوشت رو می‌خوری که با رزومه دو تا سکته قلبی و یه مغزی دیگه خودردن آبگوشت رو دکترها برات ممنوع کنن. بعد کم نمیاری و گوشت کوبیده‌ش رو نشونه می‌گیری وقتی هم که دیدی هنوز تو یخچال گوشت‌کوبیده به اندازه چهار روز مونده دو تا تخم‌مرغ توش می‌شکنی و کتلت دیزی رو به دنیا عرضه می‌کنی.

در پایان هم چهارتا عکس با فیلتر مناسب ازشون می‌گیری و تو فضای مجازی پخش می‌کنی و یه خارجی هیچ‌وقت نمی‌فهمه برای تهیه این کتلت چه بازیافتی روی دیزی انجام شده، یعنی دو تا از این خارجی‌ها رو می‌فرستادین خونه ما و این مراحل رو می‌دیدن، مطمئن باشین هر وقت به درکه و دربند راهشون می‌افتاد فقط جیغ می‌کشیدن و فرار می‌کردن.

پایان پیام

 

کد خبر : 52808 ساعت خبر : 10:18 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52808
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات