تمدیدش کن آقای رییس!

تمدیدش کن آقای رییس!

پایگاه خبری گلونی، محمد ساکی: در حالی که بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هفته‌های پایانی خود را سپری می‌کند، زمزمه‌هایی در مورد ماندن یا رفتن مرد پرتغالی به گوش می‌رسد. کارلوس کی‌روش از فروردین سال ۹۰ به طور رسمی هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده گرفت و تا امروز ۱۱ رکورد تاریخی از خود به جای گذاشته. از جمله می‌توان به ۴ پیروزی متوالی برابر کره‌جنوبی همیشه مدعی، بیشترین برد میان تمام مربیان تاریخ فوتبال ایران با ۳۲ برد، ثبت رکورد نباختن در بیش از ۲۳ بازی در مقابل تیم‌های آسیایی، کمترین شکست نسبت به کل بازی‌های انجام شده با ۸ شکست اشاره کرد‌. زمانی که کی‌روش هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت، ایران در رتبه سوم آسیا جا خوش کرده بود و مدام اخبار نگران کننده از اطراف تیم ملی به گوش می‌رسید.

اگر بخواهیم واقع گرا باشیم از زمان حشمت مهاجرانی تا امروز هیچ وقت تیم ملی، بازی با حریفان شاخص را در روز‌های فیفا دی تجربه نکرده ولی کی‌روش با علم به امکانات محدود فوتبال ایران همیشه سعی می‌کند روند بازی‌های تدارکاتی را حتی با تیم‌های متوسط هم حفظ کند و همیشه ۲ تیم آماده داشته باشد‌! بله دو تیم. یکی از سیاست‌های خاص مرد پرتغالی این است در مقاطع مختلف به دلیل تحلیل‌های فنی و تجربه بالا و برنامه‌ریزی مدرن بازیکنان مختلفی را به تیم ملی دعوت می‌کند و در نهایت به جای ۲۳ بازیکن، همیشه ۴۶ بازیکن آماده و البته بی حاشیه را در اختیار دارد. صحبت از حواشی شد یادی کنیم از درگیری‌های آماتور گونه‌ای که سال‌ها نفس به نفس تیم ملی بود از داستان نوازش صورت علی بداوی و رحمان رضایی تا دیالوگ معروف بازیکن تو چشم من نگاه می‌کنه و پاس نمی‌ده!! اما در حال حاضر اوضاع تغییر کرده است. همه این را خوب می‌دانند حتی اگر در تیم ملی نیکمت نشین باشند به اندازه بازیکن داخل زمین در موفقیت‌ها سهیم هستند.

تمدیدش کن آقای رییس!

کی‌روش نسبت به تیم حریف معمولا ترکیب را در چند پست تغییر می‌دهد و قبول داریم که حرف و منطق او بی برو برگرد در نهایت به نفع تیم و فوتبال ایران است. احساس رفاقت و همدلی در یک تیم، مهمترین هدیه امثال کی‌روش و برانکو به فوتبال ایران بود. همدلی، همراه با مشخص کردن حریم بازیکن و مربی و در نهایت مدیریت و انضباط تیمی و فردی. یک نکته نباید از قلم بیفتد آن هم شخصیتی است که کی‌روش به فوتبال ما داده و هوشی که در مقابله با حاشیه‌ها و جنگ‌های روانی به خرج می‌هد.

امروز ما ضمن آقایی در آسیا، به دنیای فوتبال هم یک پیام فوری فرستاده‌ایم، که ما در روسیه همانند برزیل زنگ تفریح نخواهیم بود و با تمام قوا به میدان بیایید. در نهایت با تمام این تفاسیر، ما علاقمند تیم ملی به خاطر موفقیت‌ها و کاریزمای کیروش و لذتی که از دیدن بازی‌ها می‌بریم، جملگی پشتیبان سرسخت ماندن کیروش هستیم پس آقای رییس، همین امروز قرارداد کیروش را برای حداقل سال ۲۰۲۰ و یا پایان جام ملت‌های آسیا تمدید کنید تا با برنامه‌ریزی و آینده‌نگری، امیدمان به بالا بردن جام ملت‌های آسیا پس از سال‌ها زنده بماند.

پایان پیام

کد خبر : 52635 ساعت خبر : 12:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52635
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات