جنایات ترامپ و احمدی‌نژاد در حق محیط زیست

جنایات ترامپ و احمدی‌نژاد در حق محیط زیست

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: بعد از روی کار آمدن ترامپ، بسیاری از مردم جهان از تصمیمات نابخردانه و ناگهانی او متعجب شدند. یکی از واکنش‌های عجیب ترامپ این بود که گرم شدن زمین و تغییرات اقلیمی را انکار کرد. مردم آمریکا اما ترامپ را به حال خودش رها نکرده‌اند. آنها جنبش و عمل را به یک جانشینی و غر زدن ترجیح داده‌اند. آنها به‌تازگی کمپینی در آمریکا راه‌اندازی کرده اند تا با کاشت ۱۰ میلیارد اصله درخت سیاست‌های آب و هوایی دونالد ترامپ تعدیل و بی‌توجهی‌های وی به مسئله تغییرات اقلیمی جبران شود.

به این فکر می‌کنم که زمان احمدی‌نژاد، ما چه کار کردیم؟ وقتی که به گفته اسماعیل کهرم، مشاور رئیس سابق سازمان حفاظت محیط‌زیست، احمدی‌نژاد ۱۶۰ خطای محیط زیستی را مرتکب شد، ما چقدر برای متوقف کردن اقدامات مخرب احمدی‌نژاد تلاش کردیم؟
در ایران، یک موجی راه میفتد که شهرداری گفته عکس خودتان را آپلود کنید تا به اسمتان یک درخت کاشته شود. اما شهرداری هرگز خودش را موظف نمی‌داند تا به مردم گزارش بدهد که چه تعداد درخت در منطقه‌ای مشخص کاشته شده است. این اقدام در زمان قالیباف، صورت گرفت. شهرداری که خودش بر سر صداقتش قسم می‌خورد. بله، ما روز درختکاری هم داریم. درخت هم می‌کاریم. اما در طول سال چقدر به درختی که کاشتیم سر می‌زنیم؟ اصلا یادمان هست ریشه‌های درخت ما در چه زمینی ست؟ از حال درختی که قبلا کاشتید خبر دارید یا آن را به امان خدا سپرده‌اید؟

جنایات ترامپ و احمدی‌نژاد در حق محیط زیست

حالا فعالان این کمپین گفته‌اند «او در برابر آب و هوای سالم برای زندگی روی زمین اعلام جنگ کرده و به همین دلیل ما هم با ارتش درختان به جنگ با او می‌رویم. هر چه تعداد بیشتری درخت و در زمان کوتاه‌تری کاشته شود سریع‌تر می‌توان غفلت دونالد ترامپ در موضوع تغییرات اقلیمی را جبران کرد». با خواندن این جمله‌ها امیدی سبز در من جوانه می‌زند که هنوز هستند مردمانی که اقدام مفید را به غر زدن ترجیح می‌دهند.

فعالان این کمپین نشان دادند که این مردم هستند که با خودشان پرچم قدرت را حمل می‌کنند و آنها هستند که عزمشان را جزم کرده‌اند که به دولت بگویند اشتباهاتش را می‌بینند و حاضر نیستند سکوت کنند بلکه با ارتش درختان به جنگ ترامپ می‌روند. راستش در کنار آن امید، افسوس هم می‌خورم که چرا زمان احمدی‌نژاد، سکوت کردیم. اگر به سال‌های قبل برمی‌گشتیم باز هم به همان شیوه عمل می‌کردیم؟ شاید هم باید بگوییم گذشته‌ها گذشته، حال را دریاب…

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 52629 ساعت خبر : 12:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52629
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات