منقل، زغال، تلگرام

منقل، زغال، تلگرام

به گزارش پایگاه خبری گلونی، چند سالی است که شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان وارد زندگی اکثر ایرانی‌ها شده است و بسیاری از مردم همچون قرص جوشان که درون یک لیوان انداخته می‌شود، در آن حل شده‌اند. وقایع‌تهرانیه قصد دارد در این گزارش مزایا و معایب این پدیده نوظهور را از دیدگاه مردم بررسی کند.

خانمی که به خاطر تلگرام درخواست طلاق داده بود به خبرنگار ما گفت: من به شدت با تلگرام مخالفم، چرا که امنیت بالایی دارد و نمی‌توان صفحه‌ی مادرشوهر را هک کرد. نرم‌افزارهای قدیمی‌تر به مراتب امنیت پایین‌تری داشتند و من به راحتی صفحه‌ی شخصی مادرشوهرم را هک می‌کردم و پیام‌هایی حاوی فحش و استیکرهای توهین‌آمیز را برای جاری‌هایم ارسال می‌کردم. اینگونه بود که مادرشوهرم تنها با من رابطه‌ی خوبی داشت. اما حالا با وجود تلگرام نه‌تنها با مادرشوهرم رابطه‌ی خوبی ندارم بلکه او مرا بلاک کرده است و من مثل سابق نمی‌توانم عکس‌های شخصی او را در اینترنت منتشر کنم و دلم خنک شود. پس قانون کجاست؟ پلیس فتا کجاست؟ چرا مسؤلین متوجه نیستند که تلگرام چه بلایی بر سر خانواده‌ها آورده است؟

منقل، زغال، تلگرام

یکی از مسئولین به وقایع‌تهرانیه گفت: من از مردم درخواست می‌کنم که به اندازه‌ی معقول از این شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند. بعضی از هم‌وطنان آن‌قدر از این شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند که مهران مدیری از سیامک انصاری استفاده نمی‌کند. همین چند روز پیش پرونده‌ای داشتیم که خانواده‌ای برای سیسمونی فرزندشان یک دستگاه تلفن همراه خریداری کرده و یک حساب کاربری در تلگرام برای نوزادشان ساخته بودند. این نوزاد در روز دوم زندگی‌اش اقدام به ارسال پیام‌های تهدیدآمیز برای مادربزرگش کرده بود و قصد اخاذی داشت که توسط مأموران ما شناسایی و دستگیر شد. در موردی دیگر پیرزنی بود که همسرش را تنها به جرم لفت دادن از گروه خانوادگی با کابل شارژر خفه کرده بود. قاتل در اعترافاتش گفت که همسرم صفحه‌اش را خصوصی کرده بود و من همیشه جمله‌ی «last seen recently» را مشاهده‌ می‌کردم و نمی‌فهمیدم که چه زمانی آنلاین است.

یکی از معتادان تلگرام در حالی که از فرط یکجا نشینی شبیه به کاناپه شده بود به خبرنگار ما گفت: این روزها تلگرام همچون خون در رگ‌های ما جاری است. بعضی‌ها به اشتباه می‌گویند که ما با تلگرام زندگی می‌کنیم در حالی که تلگرام خودِ زندگی ما است. ما به جای خوابیدن وارد کانال‌های شعر می‌شویم و آرامش می‌گیریم، به جای خوردن غذا، روزی سه وعده وارد گیزمیز می‌شویم، به جای دعوا با همسایه‌ها آنها را بلاک می‌کنیم و حتی به جای دست‌شویی رفتن در برخی از گروه‌ها فحاشی کرده و لفت می‌دهیم تا خودمان را خالی کنیم. وی که به خاطر دوریِ پنج دقیقه‌ای از تلگرام بدن‌درد شدیدی گرفته بود به سراغ تلگرام رفت.

خبرنگار ما که به واسطه‌ی این گزارش با تلگرام آشنا شده بود، این نرم‌افزار را روی تلفن همراه خود نصب کرد. او اکنون دو ماه است با وقایع‌تهرانیه هم‌کاری نمی‌کند و به گفته‌ی برادرش، جلوی دست‌شویی نشسته و از این گروه به آن گروه می‌رود. چند ساعت یک بار هم سرش را بالا میآورد و به آرامی می‌گوید: «کسی دان نکنه، نِت ضعیفِ»

پایان پیام

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

 

کد خبر : 53509 ساعت خبر : 10:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53509
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات