اظهارنظر فوق تخصصی بازیگران و فوتبالیست‌های معروف

اظهارنظر فوق تخصصی بازیگران و فوتبالیست‌های معروف

پایگاه خبری گلونی، محسن فراهانی: به گزارش خبرنگار ما، سال‌هاست که سلبریتی‌ها و افراد معروفی هم‌چون بازیگران، ورزشکاران و سیاستمداران در حوزه‌هایی که در آن‌ها تخصص چندانی ندارند، اظهار نظر می‌کنند و بسیاری از هم‌وطنان‌مان هم صحبت‌های این شخصیت‌ها را به عنوان مرجع و بدون چون و چرا می‌پذیرند. آن‌ها با خود می‌گویند: «حتماً فلانی که این‌قدر معروف شده یه چیزی می‌دونه که می‌گه!» خبرنگار ما که پیج اینستاگرام تمامی بازیگران و هنرمندان را فالو کرده بود و نظرات تخصصی آن‌ها را در زمینه‌ی اقتصاد و سیاست و تاریخ و جامعه‌شناسی و طب بالینی و میزان استفاده‌ی سرکه در کلم‌شور دنبال می‌کرد و با جان و دل این اظهارات را می‌پذیرفت به میان مردم رفته تا نظر آن‌ها را در همین مورد جویا شود.

پیرمردی که روی نیمکت پارک نشسته بود و در محل او را «غلام پا کبود» صدا می‌زدند، بعد از شنیدن سوال خبرنگار ما عصبانی شد و با کفِ دست روی پایش کوبید و گفت؟ «آخ آخ دست نذار رو دلم که خونه. بعضی از مردم ما بلانسبت مثل این بربری ۷۰۰ تومنی‌ها ساده‌ان. فلان فوتبالیست می‌آد در مورد تاریخ چند هزار ساله ایران نظر مثلاً تخصصی می‌ده. بعد مردم می‌گن طرف تو لیگ آلمان باستین شواین‌اشتایگر رو دریبل کرده، می‌دونی یعنی چی؟ حتماً یه چی می‌دونه که می‌گه.» پیرمرد از روی حرص با کف دست بر روی پای خود کوبید و ادامه داد: « خب آخه لامصب دریبل زدن شواین‌اشتایگر چه ربطی به دونستن جزییات وقایع تاریخی داره؟ طرف پنجاه سال تو این زمینه کتاب خونده و کتاب نوشته بعد وقتی می‌فهمه تو یکی از کتاب‌هاش اشتباه کرده، می‌آد عذرخواهی می‌کنه یه کتاب دیگه چاپ می‌کنه. اون‌وقت اون فوتبالیسته وقتی می‌فهمه اشتباه کرده می‌آد می‌گه من بی‌سوادم و به بی‌سوادیم هم افتخار می‌کنم. پیر مرد از روی حرص با کف دست محکم بر روی پایش کوبید.

اظهارنظر فوق تخصصی بازیگران و فوتبالیست‌های معروف

پسر جوانی که در فضای مجازی به «کامی کیمی» مشهور بود، به خبرنگار ما گفت: «آخ آخ دست نذار رو دلم که خونه. بعضی از مردم ما بلانسبت مثل این بربری ۷۰۰ تومنی‌ها ساده‌ان. یه خانم بازیگری گفته به فلان نماینده رأی بدید بعد همه رفتن رأی دادن. چون می‌گن طرف کاندیدای بهترین نقش دوم زن جشنواره‌ی عشق‌آباد ترکمنستان شده. می‌دونی یعنی چی؟ حتماً یه چیزی می‌دونه که می‌گه. بعد وقتی از خود اون خانم بپرسی، می‌گه من به این نماینده رأی دادم چون می‌خواست فلان فیلمم که توقیف شده بود رو آزاد کنه وگرنه من از قیافه‌ی این نماینده هم حالم به هم می‌خوره. فلان فوتبالیست می‌آد تو پیجش می‌زنه برای بهتر شدن اوضاع اقتصادی جامعه باید مطابق با الگوهای کشورهای پیشرفته‌ی اسکاندیناوی و با بهره‌گیری از متد کشورهای لیبرال غرب حرکت کرد. بعد مردم هم می‌گن طرف پشتش به دروازه بوده، هِد زده خورده دیرک دروازه‌ی رئال سوسیداد. می‌دونی یعنی چی؟ حتماً یه چیزی می‌دونه که می‌گه.»

در پایان این گزارش خبرنگار ما وارد پیج یکی از بازیگران مشهور شد و دید که این بازیگر در مورد آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو گفته است: «قشنگ معلوم بود این آتش ساختگی است. این‌ها فکر کرده‌اند ما مردم مثل این بربری ۷۰۰ تومانی‌ها ساده‌ایم.» خبرنگار ما که از این جمله خوشش آمده بود خواست برای این بازیگر معروف کامنت بگذارد که دید فردی با آی‌دی «کامی کیمی» نوشته است: «دمت گرم داداش. نظرت واقعاً درست و به جا بود. من که عاشقتم» و در زیر آن پیرمردی با آی‌دی «غلام پا کبود» کامنت گذاشته بود: «اره داداش. سلطان تو خندوانه چهارم شده. می‌دونی یعنی چی؟ حتماً یه چیزی می‌دونه که می‌گه».

ما از این گزارش متوجه شدیم متاسفانه مردم ما در ظاهر یک عمل را اشتباه و غلط می‌دانند درحالی که در باطن خودشان مرتکب آن عمل می‌شوند. آن‌ها به جای آن که هر نظر تخصصی را از مرجع معتبر در همان زمینه جویا شوند، به دنبال سخنان افرادی هستند که در آن حوزه هیچ گونه تخصصی ندارند. به قول یکی از بزرگان موسیقی ایران، جامعه‌ی ایران با نظرهای غیرتخصصی شکل گرفته است.

شاید بگید این استاد موسیقی که تحصیلات و مطالعات مردم‌شناسی و جامعه‌شناسی نداره. از کجا معلوم درست می‌گه؟ با اجازه‌تون این استاد تو کنسرت‌هاشون جوری داد می‌زنن و میگن «جونم به این صدا» که اون آخری‌ها هم می‌شنون. می‌دونید این یعنی چی؟ حتماً یه چیزی می‌دونه که می‌گه.

اظهارنظر فوق تخصصی بازیگران و فوتبالیست‌های معروف

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 56467 ساعت خبر : 10:37 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=56467
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات