دو تا پیتزای اشتراکی

دو تا پیتزای اشتراکی

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: نوستالژی ماه مهر حس ویران کننده‌ای است؛ یعنی اگر ۲۳ سال هم از زمان فارغ التحصیلی‌تان بگذرد یکی دور روز قبل از شروع ماه مهر به‌طرز فزاینده‌ای تغییرات بیولوژیکی زیادی در بدنتان رخ می‌دهد. این تغییرات با زیاد شدن ساعات خواب شروع می‌شود و با تذکرهای پی‌درپی پدر و مادرتان برای زود خوابیدن و به تمایل عجیب به تماشای تلویزیون پایان می‌گیرد؛ یعنی مورد داشتیم بچه کلاس پنجمی برای اینکه بحران شروع مدارس را از سر بگذراند کل کنداکتور شبکه چهار سیما را زده به بدن، طوری که الان به عنوان یک دانشمند پروازی در هاروارد مشغول تدریس است.

سندرم خرید کفش نو و لباس نو هم یکی از همین سندروم‌های پاییزی‌ست، مثلاً پدرم با ۵۲ سال سن و ۳۰ سال سابقه کاری دم پاییز که می‌شود یک جفت کفش آدیداس نو با لایک خور بالا می‌خرد و بالای سرش می‌گذارد و شب‌به‌شب با بوی تازگی آنها به خواب می‌رود بعد برای اینکه ما دلمان از همان کفش‌ها نخواهد کل قضیه را با دو تا پیتزای اشتراکی جمع می‌کند.

دو تا پیتزای اشتراکی

سندروم نون و پنیر و سبزی هم یکی دیگر از سندروم‌های پاییزی ست که برای تعدیل اشتهای بچه‌ها از یکی دو روز قبل از پاییز شروع می‌شود. مادرم با جدیت قبل از شروع مدرسه تا دو ماه بعد از مدرسه مشغول درست کردن ساندویچ‌های نون وپنیر وسبزی در مقیاس کلان و در همه وعده‌ها می‌شد تا ذائقه‌مان را به همان صورت پیش‌فرض و سالم، بعد که رویمان با بوفه مدارس باز می‌شد به آغوش همان سوسیس و کالباس و پفک و چیپس برمی‌گشتیم و مادرمی‌دید ساندویچ‌ها برگشت می‌خورند، بی‌خیال می‌شد. این سندروم‌های وابسته به ماه مهر باعث می‌شود مکانیزم دفاعی به خودتان بگیرید، مثل من که ۴۸ ساعتست از ترس صبح خواب ماندن، یک‌تِیک بیدارم، حالا بیا و ثابت کن از سن جشن جوانه‌ها قرن‌ها گذشته!

پایان پیام

ادامه این داستان دنباله‌دار را اینجا بخوانید.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

کد خبر : 56379 ساعت خبر : 8:16 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=56379
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات