همیشه نقد کردیم و مسئولیت‌هایمان را نپذیرفتیم

همیشه نقد کردیم و مسئولیت‌هایمان را نپذیرفتیم

معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست گفت: ما همیشه نقد کردیم ومسئولیت های مربوط به خودمان را نپذیرفتیم، حتی برای ما مسئولان دولتی خیلی آسان است که از ضعف‌ها سخن بگوییم و نقد کنیم.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست در گفت و گو با خبرنگار محیط زیست خبرگزاری برنا در خصوص آموزش مردم به ویژه در بخش های فرهنگی گفت: ما مردمی هستیم که بسیاری از مسایل را به گردن دولت و دیگران و حتی ابر و باد و مه و خورشید می‌اندازیم. اینکه یاد بگیریم، در مصرف ذره ذره منابعی که داریم شریک هستیم، یک تحول فلسفی و بزرگ در فرهنگ است.

او ادامه: ما همیشه به جای اینکه بگوییم چه باید کرد، همیشه گفتیم که چقدر خراب است، چرا خراب است؟ ما همیشه نقد کردیم ومسئولیت های مربوط به خودمان را نپذیرفتیم، حتی برای ما مسئولان دولتی خیلی آسان است که از ضعف‌ها سخن بگوییم و نقد کنیم، در نهایت این تسلسل معیوب ادامه دارد.

به گفته او در دنیای علم، به این وضعیت تراژدی منابع مشترک می گویند؛ هر کس به فکر خودش است ودر نهایت شرایط می شود چیزی که امروز شاهدش هستیم. حس به کشور و منابع و حس به حق شهروندی ما باید یکی باشد.

همیشه نقد کردیم و مسئولیت‌هایمان را نپذیرفتیم

مدنی در توضیح برنامه های محیط زیست برای آموزش های همگانی گفت: ما در کشور کارگروه کم نداریم، صحبت بر سر داشتن یک کارگروه خوب و کارآمد است، اما در هر صورت معاونت آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست یک دفتر آموزش و یک دفتر مشارکتی دارد و با رسالت افزایش سطح دانش و آگاهی مردم در امور مشارکتی فعال است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست افزود: یکی از برنامه هایی که در سازمان برای جلب بیشتر مشارکت‌ها تدارک دیده‌ایم این است که بخش آموزش مردمی و همگانی همگام با دفتر مشارکت‌ها فعالیت کند.

او اظهار کرد: اگر بخش آموزش مردمی و همگانی همگام با دفتر مشارکت‌ها فعالیت کند برنامه های مشترکی تدوین می شود و همزمان که آموزش مردم صورت می گیرد، این سازمان از توان و کاریزمای خود برای تقویت بخش های دیگر استفاده می کند. ولی واقعا کسی نمی تواند قول دهد که در ۴ سال آینده مشکلات محیط زیستی ایران حل می شود تنها چیزی که در حال حاضر مشخص است این است که اگر غفلت کنیم و اجاز دهیم دیرتر از این شود محیط زیست نابود خواهد شد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 59089 ساعت خبر : 8:40 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=59089
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات