ایران با این طرح‌ها نفس نخواهد کشید

ایران با این طرح‌ها نفس نخواهد کشید

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: حالا که بازار آلودگی هوا حسابی داغ است خبری آمده از تعطیلی مدارس به مدت یک ماه. اگرچه هنوز این طرح تصویب نشده اما اصلا بعید نیست که همین دم‌دستی‌ترین راه حل را انتخاب کنند و سر و ته قضیه را هم بیاورند.

تا کی باید با ارایه این راه‌حل‌های ساده و بیهوده خودمان را از فکر کردن و دودوتا چهارتا کردن خلاص کنیم؟ اگر واقعا جلسه‌ای گذاشته شده پس چرا راجع به راه‌های کم کردن آلودگی تصمیم گرفته نشده است؟ چرا کسی فکری نمی‌کند به حال ماشین‌های از رده خارجی که در سطح شهر هستند؟ ماشین‌هایی که با رابطه‌ها از معاینه‌ فنی می‌گذرند و یکی از دلایل اصلی الودگی هستند. به جای تعطیلی مدارس فکری به حال خودروهای تک سرنشین کنیم بهتر است، نه این‌که با تعطیلی مدارس خیابان‌ها را خلوت کنیم برای اتومبیل‌ها.

ما عادت کرده‌ایم روی دردهایمان مسکن بگذاریم و بعد هم فرامشش کنیم. اما نمی‌شود تا ابد به این طریق پیش برویم.

این تصمیم تعطیلی بسیار سطحی گرفته شده است. اگر من نوعی که سوادی در این زمینه ندارم پیشنهاد بدهم همه جا تعطیل شود تا شهر پاک شود می‌توان پذیرفت چون آگاهی ندارم اما از کارشناسانی که منبع این آلودگی‌ها را می‌شناسند و اتفاقا خوب می‌دانند چطور بایستی با آن‌ها مقابله کنند خیلی بعید است که بخواهند با چنین طرحی موافقت کنند.

ایران با این طرح‌ها نفس نخواهد کشید

هنوز در برخی نقاط درخت قطع می‌شود تا ساختما‌‌ن‌سازی شود. خب می‌شود آن پروژه‌ها را تعطیل کرد. دردسرش هم کمتر است. برف می‌آید تعطیل مدارس تعطیل می‌شود، باران می‌اید تعطیل می‌شود، هوا آلوده است تعطیل می‌شود، با این تصمیمات فوق‌العاده سطحی چه بر سر نظام آموزشی کشور بیابد را خدا می‌داند.

اگر مسئولین محترم تا این اندازه به معجزه تعطیلی اعتقاد دارند پیشنهاد می‌شود کل سال را برای مدارس تعطیل اعلام کنند و فقط روزهایی که می‌شود مدرسه‌ها باز باشند را مشخص کنند.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 68836 ساعت خبر : 1:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=68836
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات