هوای تهران سالم شد

هوای تهران سالم شد

مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران اعلام کرد وضعیت کیفی هوای تهران سالم است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، بنا بر اعلام مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران وضعیت کیفی هوای تهران در ٢۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ١١ مورخ ۹۶/۱۰/۰۵در وضعیت سالم بوده است.

هوای تهران سالم شد

بر اساس این گزارش میزان منواکسیدکربن:پاک(۲۷)،ازن: پاک(۲۵)، دی اکسید نیتروژن: سالم(۷۰)، دی اکسید گوگرد: پاک(۱۱)، ذرات معلق با قطر کمتر از ١٠ میکرون:سالم(۵۴)، ذرات معلق با قطر کمتر از ٢.۵ میکرون: سالم(۷۲) بوده است.

آلودگی هوای تهران

آلودگی هوا با توجه به پیامدهای زیانبارش به یکی از ملموس‌ترین معضلات زیست‌محیطی تهران، پایتخت ایران و چندین شهر دیگر ایران تبدیل شده‌است. آمارها نشان می‌دهد که در روزهای تشدید آلودگی هوای تهران، شمار بیماران تنفسی «تا ۶۰ درصد» افزایش می‌یابد. بیشترین عامل مرتبط با تشدید بیماری‌های سیستم قلبی، عروقی و ریوی، افزایشآلاینده‌های دی‌اکسید گوگرد، ذرات معلق و منواکسید کربن است، به‌طوری‌که «آلودگی هوا در تهران به‌طور متوسط موجب کاهش ۵ سال از عمر تهرانی‌ها شده‌است».

بنابر نظر برخی از کارشناسان محیط زیست، نخستین زنگ خطر جدی دربارهٔ آلودگی هوای تهران در سال ۱۳۷۴ به صدا درآمد. در آن هنگام نزدیک به یکصد نفر از کارشناسان و مدرسان محیط زیست، جغرافیا و شهرسازی در پی نشستی در سالن اجتماعات پارک شهر تهران، متنی موسوم به بیانیه «هوای تهران ۷۴» منتشر کردند که در آن برای نخستین بار از آلودگی هوای پایتخت به عنوان یک «بحران ملی» که راه مقابله با آن «عزم ملی» است، نام برده شد.

پایان پیام

کد خبر : 64982 ساعت خبر : 2:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=64982
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات