انتظامی از برج عاج مدیریت نمی‌کرد

انتظامی از برج عاج مدیریت نمی‌کرد

محمدمهدی فرقانی معتقد است: معاونت مطبوعاتی در دوره دکتر حسین انتظامی را باید دوره تحولات مثبت و خوبی دانست که اینها برگرفته از شخصیت ایشان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این استاد ارتباطات در یادداشتی به پنج ویژگی شخصیتی و مدیریتی حسین انتظامی اشاره کرده است.

حسین انتظامی چند روز قبل با توئیت مطلبی، از جایگزینی محمد سلطانی‌فر به جای او در سمت معاونت مطبوعاتی خبر داده است.

انتظامی از برج عاج مدیریت نمی‌کرد

در متن یادداشت رییس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی آمده است:

«آقای انتظامی ویژگی‌های شخصیتی خاصی دارد که به برخی از آنها اشاره می‌کنم:

اول: کارآَشنا بودن اوست. او به خوبی محیط مطبوعات و رسانه‌ها را می‌شناسد. جهان ارتباطات جدید را می‌شناسد. ساختارهای وزارت ارشاد را می‌شناسد. همه اینها در کنار هم با توجه به ماهیت و ساختار این حرفه و روابط خوبی که خود ایشان داشته و دارد، او را در کارش موفق کرده است.

دوم: مدیریت دکتر انتظامی، مبتنی بر آرامش و پرهیز از جنجال است. او کارهایش را در اوج آرامش پیش می‌برد و بدون اینکه به سیستم استرس وارد کند، به نتایج مطلوب می‌رساند. این آرامش برای فضایی مانند مطبوعات بسیار مهم بوده و هست.

سوم: مشورت‌پذیر بودن آقای انتظامی است. شخصیت او به شدت مشورت‌پذیر است. در رأی و نظر مدیریتی خود، استبداد ندارد. او در این دوره از معاونت مطبوعاتی، کارگروه‌های مشورتی متعددی ایجاد کرد. در بسیاری از این جلسات مشورتی شاهد بودیم که نظر مشاوران با نظر او متفاوت و حتی مخالف بود. اما آقای انتظامی در نتیجه کار نظر مشاوران را عملی کرد و برخلاف نظر خود اقدام کرد. این مشورت پذیری بسیار ارزشمند است.

چهارم: اخلاق حرفه و مسؤولیت اجتماعی است. این موضوع برای دکتر انتظامی یک دغدغه مهم است و در این مدت برای این دغدغه، به تدوین مقررات و آیین‌نامه‌ها … پرداخت. گرچه توجه به حقوق مطبوعات در کنار اخلاق مطبوعات هم باید مورد توجه قرار بگیرد که این‌ها در جامعه ما با مشکلات فراوانی روبه‌روست و مسائل آن در یک دوره خاص قابل حل نیست.

پنجم: او به حق مدیری اهل تعامل با مطبوعات و رسانه‌ها بود. مدیریت دکتر انتظامی در این دوره، مدیریت از برج عاج نبود. او از بالا به پایین مدیریت نمی‌کرد. با اهالی مطبوعات و رسانه‌ها صمیمی و همراه بود.

همه اینها و نکات بسیار دیگری که وجود دارد، مدیریت حسین انتظامی در این دوره معاونت مطبوعاتی را به نقطه‌های مطلوب نزدیک‌تر کرد. امیدوارم که هر کجا هست و می‌رود، موفق و پیروز باشد.»

پایان پیام

کد خبر : 64505 ساعت خبر : 11:33 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=64505
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات