ایجاد تشکل‌های حرفه‌ای صنعت گردشگری در خراسان جنوبی

ایجاد تشکل‌های حرفه‌ای صنعت گردشگری در خراسان جنوبی

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گفت: «پیرو ابلاغ دستورالعمل جدید تبدیل انجمن‌های صنفی به تشکل‌های حرفه‌ای صنعت گردشگری، جلسه‌ای در روز ۱۲ دی در محل هتل کوهستان بیرجند برای ایجاد تشکل حرفه‌ای صنعت گردشگری خراسان جنوبی برگزار شد.»

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان جنوبی، مرتضی عربی معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع این اداره‌کل افزود: «این جلسه با حضور بهره‌برداران هتل‌ها، مهمان‌پذیر‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی و کار‌شناس گردشگری استان به نمایندگی از طرف اداره‌کل تشکیل شد و نسبت به راه‌اندازی این تشکل بحث و تبادل‌نظر و تصمیم‌گیری نهایی انجام پذیرفت.»

او هدف از راه‌اندازی این تشکل را هماهنگی و سیاست‌گذاری، راهبری و تصویب خط و مشی‌ها و حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی بخش غیر دولتی و استفاده از ظرفیت آن‌ها در پیشبرد اهداف گردشگری دانست.

در این جلسه نمایندگان حاضر، تعدادی از افراد منتخب را به عنوان هیئت‌مؤسس برای راه‌اندازی تشکل مربوطه و پیگیری‌های لازم معرفی کردند.

او همچنین از برگزاری ۱۴ دوره آموزش توانمندسازی فعالان گردشگری در این استان از ابتدای سال ۹۶ تاکنون خبر داد و گفت: «در راستای تحقق سیاست‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و به دنبال اجرایی کردن وظایف آموزشی مبنی بر ارتقای سطح کیفیت فعالیت نیروی انسانی فعال درحوزه گردشگری، این اداره‌کل نسبت به برگزاری۱۴ دوره آموزش توانمندسازی فعالان گردشگری اقدام کرده است.»

ایجاد تشکل‌های حرفه‌ای صنعت گردشگری در خراسان جنوبی

او افزود: «این دوره‌ها با عناوین از قبیل راهنمایان فرهنگی، راهنمایان طبیعت‌گردی، مدیران دفتر خدمات مسافرتی، پلیس انتظامی و راهور و…. برگزار شده است.»

عربی هدف از اجرای این برنامه‌ها را هدایت و سامان‎دهی فعالیت‌های آموزشی برای ارتقای فعالان حوزه گردشگری استان و افزایش سطح دانش، مهارت و توانایی‌های علمی و عملی آنان عنوان کرد.

خراسان بزرگ بخشی از ایران بزرگ و از دوران ساسانیان نامی سنتی و همگانی برای اشاره به نواحی شرقی ایران است و نام آن از دوران ساسانیان در ایران مرسوم شد. پیش از این، در زمان هخامنشیان و اشکانیان، این ایالت، پارساوا (پارتاوا، پهلَو، Parthava، یا پَرْثْوَ) نام داشت. ساسانیان گسترهٔ خود را به چهار بخش تقسیم کرده بودند که یکی از آن بخش‌ها خراسان به معنای «سرزمین خورشید» بود. گسترهٔ تاریخی خراسان شامل استان خراسان در ایران کنونی و بخش‌های زیادی از افغانستان و ترکمنستان امروزی بوده‌است. در مفهوم گسترده‌تر ازبکستان و تاجیکستان و بخش‌هایی از قرقیزستان و قزاقستان را هم می‌توان در قلمرو خراسان بزرگ تاریخی به حساب آورد. برخی نویسندگان همچون علی شریعتی خراسان بزرگ را مهد سیاسی ایران و برخی دیگر آن را حتی سرزمین مادری زبان و فرهنگ فارسی دانسته‌اند.

پایان پیام

کد خبر : 67702 ساعت خبر : 5:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=67702
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات