تور رسانه‎ای‌‌‌‌ گردشگری خبرنگاران در خوزستان برگزار شد

تور رسانه‎ای‌‌‌‌ گردشگری خبرنگاران در خوزستان برگزار شد

گروهی از خبرنگاران رسانه‌های مختلف به همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان خوزستان، در قالب یک تور گردشگری به این استان سفر کردند و از اهواز، رامهرمز و بهبهان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، یک گروه هفت‌نفره متشکل از خبرنگاران و فعالان حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور به استان خوزستان سفر کردند.

تور رسانه‎ای‌‌‌‌ گردشگری

در این تور که از ۱۳ تا ۱۵ دی برگزار شد، خبرنگارانی از روزنامه‎های اعتماد و شهروند، خبرگزاری میزان و سایت چمدان و سه پژوهشگر و فعال حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری حضور داشتند.

این خبرنگاران پس از ورود به اهواز مورد استقبال راهنمای تور و کار‌شناسان گردشگری و روابط‌عمومی اداره‎کل میراث‌فرهنگی خوزستان قرار گرفتند و سپس در نشستی با خسرو نشان، مدیرکل میراث‌فرهنگی این استان با جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی این استان بیش از پیش آشنا شدند.

این تور از عمارت صمیمی، جاذبه‎های گردشگری تشکوه و نرگس‎زارهای بهبهان و برخی اماکن و بناهای تاریخی نظیر ارجان، قلعه‎مدرسه (مدرسه خیرآباد)، بشیر و نذیر، خانه محسنی، خانه نجف‎خان، خانه اخوان و خانه تاریخی پامار در سه شهر اهواز، رامهرمز و بهبهان بازدید کردند.

لغت توریسم (Tourism) از کلمه تور (‏Tour) به معنای گشتن اخذ شده که ریشه در لغت لاتین Tourns به معنای دور زدن، رفت و برگشت بین مبدأ و مقصد و چرخش دارد که از یونانی به اسپانیا، فرانسه و در نهایت به انگلیس راه یافته است. در گذشته به گردشگران سیاح نیز گفته می‌شد که در اصل واژه‌ای عربی برگرفته از فعل سیاحت بوده‌است.

پایان پیام

کد خبر : 68651 ساعت خبر : 1:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=68651
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات