توضیح اداره‌کل میراث‌فرهنگی همدان درباره انتشار یک ویدئو در فضای مجازی

توضیح اداره‌کل میراث‌فرهنگی همدان درباره انتشار یک ویدئو در فضای مجازی

 در پی انتشار کلیپی در خصوص کاوش‌های میدان امام همدان و اشیای تاریخی که در این کلیپ نشان داده می‎‌شود، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی همدان توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این توضیحات که امروز شنبه ۹ دی منتشر شده آمده است:

«در روزهای اخیر کلیپی در فضای مجازی منتشر می‌شود که در آن اشیای فلزی بدلی را نشان می‌دهد که گفته می‌شود از کاوش‌های پروژه میدان امام همدان به‌دست آمده است، این در حالی است که کلیپ مورد نظر چند سال است که به عناوین مختلف توسط سودجویان به‌عنوان اموال فرهنگی به‌دست آمده از سایت‌ها مختلف تاریخی در سطح کشور منتشر می‌شود.

توضیح اداره‌کل میراث‌فرهنگی همدان درباره انتشار یک ویدئو در فضای مجازی

با کمی تأمل افراد غیر‌کار‌شناس نیز می‌توانند تشخیص دهند که این اشیا اولا بدلی هستند، ثانیا از نمادهای ایرانی که مسلما در تمام اشیای ایرانی تاریخی وجود دارد در این اشیا دیده نمی‌شود و کلا هیچ‌یک از این اشیای بدلی حتی ایرانی معاصر هم نیست، پخش این‌گونه کلیپ‌ها هر از گاهی به بهانه‌های مختلف در سطح کشور قابل تامل است، لذا همان‌گونه که قبلا نیز در گزارش‌های خبری، مصاحبه‌ها و بازدید رسانه‌ها از کارگاه کاوش میدان امام اعلام شده است، لازم است مجددا برای تنویر افکار عمومی اعلام کنیم که از ابتدای کاوش‌های میدان امام تا کنون، دو تابوت سفالی تخریب‌شده مربوط به دوره‌های تاریخی، تعداد زیادی تکه‌های سفالی مربوط به دوران‌های مختلف تاریخی و اسلامی، ۹ سنگ روغن‌کشی مربوط به دوران معاصر و یک پایه ستون مربوط به دوره‌های تاریخی به‌دست آمده است.

همچنین در حفاری خیابان باباطاهر کوچه جراحان نیز یک تابوت سنگی که در آن دو اسکلت (یک مرد و یک زن) مربوطه به دوره اشکانیان به‌دست آمده است. لازم به توضیح است در هیچ‌یک از کشف‌های به‌عمل آمده شیء یا اشیای دیگری یافت نشده است.»

پایان پیام

کد خبر : 66419 ساعت خبر : 3:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=66419
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات