درخواست سپردن تدریس درس «انسان و محیط زیست» به متخصصان این رشته

تعدادی از اعضای هیات علمی محیط زیست و دانش آموختگان این رشته در نامه ای به وزیر آموزش و پرورش خواستار این شدند که تدریس کتاب انسان و محیط زیست به فارغ التحصیلان این رشته سپرده شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ۶۰ تن از اعضای هیات علمی محیط زیست در دانشگاه‌های مختلف کشور و سه هزار دانش آموخته محیط زیست در مقاطع مختلف تحصیلی در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش خواستار سپردن تدریس کتاب انسان و محیط زیست به فارغ‌التحصیلان رشته محیط زیست شدند. در حال حاضر دانش آموختگان رشته جغرافیا برای تدریس این کتاب انتخاب شده اند.

کتاب «انسان و محیط زیست» اولین کتاب محیط زیستی است که تدریس آن در قالب کلاس دو ساعته در هر هفته برای پایه یازدهم همه رشته‌های آموزش و پرورش از مهرماه ۹۶ آغاز شد.

در بخشی از این نامه آمده است: بدیهی است از فارغ‌التحصیلان سایر رشته‌ها نمی‌توان انتظار داشت که هم از آبزیان بدانند و هم در زمینه وحوش ایران صاحب نظر باشند و هم بر مفاهیم آب، انرژی و اکوسیستم‌ها وقوف کامل داشته باشند. لذا ما متخصصین این رشته با ارج نهادن بر این حرکت جدید استفاده از دبیران سایر رشته‌ها غیر از رشته محیط زیست را برای تدریس درس» انسان و محیط زیست»  که برای مقطع دوم دبیرستان تدوین شده است را تاثیرگذار نمی‌دانیم و احساس می‌کنیم بی‌توجهی در انتخاب مدرس متخصص، بنا بر تجربه و مدارک لازم در بی تفاوتی اکثریت معلمینی که تدریس این کتاب به آنها سپرده شده است، باعث بی اثر شدن و ابتر ماندن اهداف عالیه این برنامه درسی خواهدشد.

رونوشت این نامه به نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان امور استخدامی کشور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ارسال شده است.

پایان پیام

کد خبر : 70274 ساعت خبر : 11:17 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=70274
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات