«فضایل ذهن» بررسی می‌شود

معرفی و بررسی کتاب «فضایل ذهن» چهارشنبه (۲۷ دی ماه) در سرای کتاب موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کتاب «فضایل ذهن» نوشته لیندا زگزبسکی چهارشنبه (۲۷ دی ماه) با حضور محسن آزموده،  امیر حسین خدا پرست، بابک عباسی و مصطفی ملکیان در سرای کتاب موسسه خانه کتاب معرفی و بررسی می شود.

کتاب «فضایل ذهن» اثر لیندا زگزبسکی تحقیقی در ماهیت فضیلت و مبانی اخلاقی معرفت است. متن انگلیسی فضایل ذهن نخستین بار در سال ۱۹۹۶ منتشر شد. 

مطابق گفته لیندا زگزبسکی در کتاب فضایل ذهن : ” در این کتاب استدلال خواهم کرد که رابطه بین ارزیابی فعالیت شناختی ارزیابی افعال جوارحی، که معمولا در حوزه ی فلسفه اخلاق جای می گیرد، چیزی بیش از شباهت است. من استدلال خواهم آورد که فضیلت های فکری چنان به معنای ارسطوییِ فضیلت های اخلاقی شبیه اند که نباید آنها را به مثابه دو نوع فضیلت متفاوت نگریست. فضیلت های فکری ، در واقع، صورت هایی از فضیلت های اخلاقی اند. در نتیجه، می توان فضیلت های فکری را به درستی موضوع مطالعه فلسفه اخلاق دانست. در نهایت ، استدلال خواهم کرد که فضیلت های فکری نخستین مولفه های هنجاریِ باور موجه و معرفت است.

کتاب فضلایل ذهن به سه بخش تقسیم شده است. بخش نخست در باب فرا معرفت شناسی است. بخش دوم در باب اخلاق هنجاری است و بخش سوم در باب معرفت شناسی هنجاری. این کتاب ، که از مهم ترین کتاب های معرفت شناسی در سده گذشته است، یکی از نخستین آثاری است که در حوزه معرفت شناسی فضیلت در ایران ترجمه و منتشر شده است. کتاب فضایل ذهن توسط امیرحسین خداپرست ترجمه شده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به سرای کتاب به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان فلسطین و برادران مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۸۰، طبقه منهای ۲ مراجعه کنند.

پایان پیام

کد خبر : 71749 ساعت خبر : 10:17 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=71749
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات