وکیلی: تصمیمات مسئولان باید پیش از نهایی شدن مورد نقد رسانه‌ها قرار گیرد

وکیلی: تصمیمات مسئولان باید پیش از نهایی شدن مورد نقد رسانه‌ها قرار گیرد

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: رسانه‌ها نماینده افکار عمومی در نظارت عمومی هستند. رسانه‌ها بهترین فرصت برای مسئولی هستند که گوش شنوا دارد و نقد منصفانه را یک فرصت طلایی برای بهبود می‌داند، اما متاسفانه مسئولین نظارت افکار عمومی را جدی نمی‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمدعلی وکیلی در خصوص نقش رسانه‌ها، بیان کرد: از نظر من امروز یکی از اشکالات مهم این است که مسئولین نظارت افکار عمومی را جدی نمی‌گیرند چراکه اگر جدی می‌گرفتند امروز ما مسلما راندمان بهتری داشتیم و وضعیت بهبود نسبی پیدا می‌کرد، ما در این زمینه با ضعف روبه‌رو هستیم. بی‌توجهی به نقد منصفانه باعث می‌شود برخی از رسانه‌ها به دلیل ناامید شدن از شنیدن صدای نقدشان به تخریب روی می‌آورند.

وی در ادامه گفت: ما فرد مصون از خطا نداریم. همه در معرض خطا هستیم و آنچه که می‌تواند سبب شود تا خطای ما منجر به حیف شدن منابع نشود، نظارت افکار عمومی است. برای کسی که می‌خواهد رفتار مسئولانه داشته باشد، رسانه‌ها و مطبوعات بهترین ناظرها هستند اما کسی که برایش رفتار مسئولانه اهمیت ندارد و حیف شدن منابع از نظرش مهم نیست اصلا گوش شنوا ندارد.

وکیلی: تصمیمات مسئولان باید پیش از نهایی شدن مورد نقد رسانه‌ها قرار گیرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه‌ای که رسانه‌ها برای تولید نظر کارشناسی می‌پردازند در مقیاس محروم شدن کشور از نظرات کارشناسی قابل مقایسه نیست. درست است که خبرنگار زحمت می‌کشد و هزینه معنوی و زمانی را برای اینکه موضوعی را گزارش دهد و پیرامونش نظرات کارشناسی دهد؛ صرف می‌کند و هزینه‌هایی را به دنبال دارد اما این مقدار از هزینه در مقیاس خسارتی که محروم بودن جامعه از این نظرات کارشناسی بر منابع کشور و مدیریت کشور تحمیل می کند اصلا قابل مقایسه نیست.

وکیلی خاطر نشان کرد: نقدها و نظرات کارشناسی درباره تصمیمات مسئولان کشور از سوی رسانه‌ها پیش از نهایی و قانونی شدن این تصمیمات موثر خواهد بود. البته برای هر مسئولی که می‌خواهد خطای تصمیمی را کم کند چه پیش از نهایی شدن تصمیم و چه پس از آن نظرات کارشناسی یک فرصت طلایی است، منتهی شرط آن خواستن مسئولان است.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 64540 ساعت خبر : 12:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=64540
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات