عصری با حسن غفاری در دره‌شهر

حسن غفاری، عضو هیئت‌مدیره انجمن عکاسان ایران از عکاسان فعال حوزه  مردم‌نگاری اقوام، ایلات و عشایر ایران است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، حسن غفاری بدون شک از هنرمندانی است که دغدغه‌ی هویت بومی و به‌ویژه قوم لر  لحظه‌ای او را رها نکرده و در همین راستا و از دریچه‌ی عدسی دوربین عکاسی توانسته بخش مهم و ارزشمندی را در اختیار جامعه شناسان ما قرار دهد.

او با نمایش آثار و بیان اهمیت و جایگاه اقوام ایرانى به‌ویژه قوم لر  نقش مهمی در هویت ملی بومی ما از طریق عدسی دوربین عکاسی  ایفا کرده است.

حسن غفاری هنرمندی است که هم دغدغه عکاسی ایلیاتی و عشایری دارد و هم دغدغه‌ی طبیعت آنان را ،مخصوصاً جنگل‌های بلوط زاگرس …

حسن غفاری پروژه بزرگی دارد با عنوان عکس‌برداری از زندگی مردمان لر زبان ایران‌زمین  که در این راستا سالیانی از عمر خود را وقف این پروژه کرده است.

وی معتقد است عکاسى مردم‌نگاری سرآغاز یک تحقیق و پژوهش اجتماعى است که کمتر موردتوجه و استفاده مراکز علمى و پژوهشى اجتماعى در جامعه ما قرار گرفته است.

و حال ما مفتخریم که ایشان به دیار مهرگانکده و سیمره که سرشار از آداب‌ورسوم مردمان لر زبان است قدم گذاشته است.

ما در روز  پنج‌شنبه ۳ ام اسفند  ساعت ۵ عصر در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد اسلامی دره شهر برنامه‌ای به همین مناسبت خواهیم داشت.

در این برنامه حسن غفاری از تجربه‌های خود در حوزه عکاسی مردم‌نگاری به‌ویژه در بین مردمان لر زبان خواهد گفت  و از بحران جنگل‌های بلوط زاگرس که برای وی سالیان سال دغدغه بوده و ما از فرهنگ سرزمین مادری‌مان خواهیم گفت و بحران اخیر جنگل‌های بلوطمان .

هم‌چنین در این برنامه مستند ۱۴ دقیقه‌ای جنگل‌های  بلوط سیمره به کارگردانی عباس عزیز پور پخش خواهد شد.

ورود در این برنامه محدودیتی ندارد.

محمد محمدشاهی

کد خبر : 76994 ساعت خبر : 5:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=76994
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات