ورود مسئولین با لیاقت آزاد است

چندی پیش یکی از شهرستان‌های استان لرستان بنری را با این تیتر  «ورود مسئولین بی لیاقت ممنوع» نصب کردند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی،‍ لردا طولابی (کارشناس ارشد مدیریت) در ادامه نوشت: حال بیشتر از قبل به این امر ایمان آورده‌ام که نه تنها برای یک شهرستان بلکه باید سر در هر استانی این بنر نصب شود، تا شاید برخی افراد متوجه شوند که مسئولیت چقدر سخت است.

متاسفانه با خبر شدیم که پل دره خزینه در استان لرستان به دست افراد ناشناس تخریب شده است.

شاید باورتان نشوند ولی به اصالت غنی و کهن لرستان سوگند که تا ساعت‌ها منگ بودم و باور نداشتم حتی نمی‌خواستم از کسی صحت و سقم خبر را جویا شوم. بیش از ده بار خبر برایم ارسال شد و به ناچار با چند نفر از همکاران و دوستان خبر را در میان گذاشتم که متاسفانه صحت داشت.

پل معلق دره خزینه از دره‌های زیبای استان لرستان در شهر پلدختر این استان قرار داشت.

این دره‌ی حیرت‌آور بر اثر فرسایش طی سالیان طولانی به وجود آمده و به خاطر شباهت عجیب و بسیار زیادی که به دره شگفت‌انگیز گرند کانیون در آمریکا دارد به گرند کانیون ایران ملقب شده است و عبور رودخانه زیبای کرخه ازین دره چشم‌اندازی بکر و نایاب را برای آن رقم زده بود.

این پل طولی برابر ۱۱۲ متر و ارتفاعی حدود ۹۰ متر دارد و پل معلق مشگین شهر با اختلاف بین ۵ تا ۷ متر دومین پل مرتفع معلق ایران محسوب می‌شود.

پل معلق درست بر روی دره قرار گرفته بود و آب رودخانه کرخه از زیر آن می گذشت. ایستادن روی این پل حس ایستادن بر بام بلندترین آسمانخراش دنیا را دارد جایی که در زیر پایتان دره است آبی که از میان دره می گذرد… با وجود این همه ارتفاع باز هم در لحظاتی صدای رد شدن آب کاملا مشهود است و لذت فراوانی دارد.

تسلیتی دیگر برای تاریخ و فرهنگ همیشه مظلوم این استان

حال که کار از کار گذشته و دستمان به جایی نمیرسد عاجزانه از مسئولین زیربط استان و کشور خواهشمندیم که علاوه بر تدارکات بازسازی ایمن و استاندارد این اثر تاریخی و ملی آموزش‌های کافی را در روستاها که بیشترین پتانسیل گردشگری در هر استان را دارند فراهم آورند.

در ایران نیز سابقه گردشگری روستایی نوین به دهه‌های اخیر بر می‌گردد و در دهه‌های اخیر تمایل گردشگران به دیدن جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی روستاهای ایران افزایش یافت.

جاذبه‌های گردشگری روستایی شامل موارد بسیار متنوعی از جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و فعالیت‌هایی می‌شود که در یک منطقه روستایی و کشاورزی خاص وجود دارد.

در عین حال روستاها دارای ظرفیت‌های عظیم بومی و فرهنگی هستند و از این رو گردشگری روستایی باید به عنوان یکی از محورهای توسعه و رونق روستاها بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

هرچند گردشگری روستایی بخش کوچکی از بازار صنعت توریسم را به خود اختصاص داده است اما می‌تواند سهم بزرگی در کمک به رشد اقتصادی روستایی داشته و برای حفظ میراث تاریخی و طبیعی منطقه بسیار ارزشمند باشد.

پایان پیام

کد خبر : 87682 ساعت خبر : 9:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=87682
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات