ویستان دریاچه‌ای که هنوز آلوده‌ نکرده‌ایم

دریاچه زیبا و بکر ویستان که به طور طبیعی بر اثر زلزله بوجود آمده است و آب آن از کوه‌های اطراف تامین می شود، دارای یک موقعیت عالی و مناظر چشم‌نواز می‌باشد.

پایگاه خبری گلونی، سمیه باقری حسن‌کیاده: بره‌سر مرکز بخش خورگام در شهرستان رودبار استان گیلان است که در فاصله ۵۵ کیلومتری مرکز شهرستان رودبار و ۴۰ کیلومتری شهر رستم آباد واقع شده است.

بره‌سر در ارتفاع ۱۲۵۰متری از سطح دریاهای آزاد قرار گرفته است که از شمال به بافت قدیم بره‌سر، ازجنوب به جنگل ها، مراتع، ییلاقات و استخر زیبای ویستان، از شرق به روستاهای تیه و دوسالده و از غرب به روستای چهارمحل محدود می ‌گردد.

 

این شهر دارای بافتی متمرکز است که پس از زلزله سال ۶۹ در محل فعلی بره‌سر احداث گردیده است.

دریاچه ویستان فاقد رود دایمی است و از سرازیر شدن آب‌های سطحی و چشمه‌های زیرزمینی ایجاد شده است.

پوشش گیاهی منطقه شامل بید، بلوط و راش، زالزالک و گیاهانی چون گل گاوزبان، لاله کوهی، شیرین بیان و… است اما در حاشیه دریاچه گیاه نی به وفور قابل مشاهده است.

وسعت دریاچه در حدود ۴ هکتار است و طولی در حدود ۲۳۰ متر و عرضی در حدود ۱۰۰ متر دارد.

این منطقه به دلیل کوهستانی بودن و قرار گرفتن دریاچه در دره برای فصول گرم سال پیشنهاد می‌گردد.

اطراف این دریاچه فاقد هرگونه امکانات رفاهی است، ولی منطقه از امنیت خوبی برخوردار است. امکان ماهیگیری نیز در دریاچه وجود دارد.

چگونه به دریاچه ویستان برویم

چنانچه از تهران قصد مسافرت به دریاچه ویستان را دارید می توانید از بزرگراه قزوین، رشت تا لوشان حرکت کنید و از آنجا با تغییر مسیر به سمت داماش بروید.

از داماش تا بره‌سر کمتر از ۸ کیلومتر فاصله است. اگر از این مسیر استفاده کنید دقیقا در ابتدای بره سر و قبل از ورود به شهر  جاده ای در سمت  چپ وجود دارد که با ۲ کیلومتر مسافت شما رو به دریاچه می رساند.

این مسیر دارای شیب‌های تند و سنگلاخی است و ترجیحا خودرو‌های دو دیفرانسیل برای پیمودن این مسیر پیشنهاد می‌گردد.

چنانچه از سمت رشت قصد سفر به این دریاچه زیبا رو دارید باید از رستم آباد مسیر خود را تغییر داده و به سمت توتکابن و از آنجا به سمت بره سر و داماش بروید.

در این مسیر می‌توانید از مناظر بسیار زیبایی استفاده کنید، همچنین نمای جنوبی قله درفک از این مسیر قابل مشاهده است.

پایان پیام

کد خبر : 88179 ساعت خبر : 0:24 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=88179
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات