زن بودن را با عشق بخوانید

کتاب زن بودن نوشته تونی گرنت به بیان چگونگی دور شدن زنان جوامع صنعتی و مدرن معاصر از سرشت و فطرت طبیعی خود است.

پایگاه خبری گلونی؛ سمیه باقری حسن‌کیاده: زن بودن با تأکید بر نقش ابزاری زن در جوامع سرمایه‌داری کلان، ضمن انتقاد از شعارهای جنبش فمنیستی و انقلاب جنسی پیامد و تأثیر آن را بر روح و روان زن و انحطاط خانواده نشان می‌دهد.

نویسنده چهارگونه شخصیت در جهان معاصر را برای زن تصویر می‌کند؛ زن مادونا، آمازون، مادر و معشوقه و سپس به بررسی دقیق هریک از این ابعاد می‌پردازد.

او معتقد است زن امروزی به صورت یک زن آمازون درآمده که از طبیعت ملایم و لطیف خود دور افتاده است و اکنون نیازمند است تا زنانگی گم شده‌اش به ویژه جنبه‌های مادر، مادونا و معشوقه شخصیتش را بازیابد.

وی در نهایت زنی را کامل می‌داند که در طول دوره حیاتش همه جنبه های روانی خود را تجربه کند و در هم بیامیزد.

کتاب این‌گونه آغاز می‌شود

آیا خود را می شناسید؟
مادونا؛ بازتابنده ی محسنات کامل زنانه از لحاظ بردباری، سکوت و وفای به عهد است. این نوع زن در پی کسب عظمت برای خود نیست؛ او ترجیحاً مرد را در زندگی به سوی عظمت می‌کشاند و بی‌هیچ قید و شرطی از تلاش وی در جستجوی کسب خرسندی و موفقیت، حمایت می‌کند.

مادر؛ حامی و سرپرست است. زنی است که با وابستگی‌اش به دیگران کامیاب می‌شود. او نه تنها فرزندانش را بزرگ می‌کند، بلکه سایر خویشاوندان مونث و همچنین مردان زندگی‌اش را می‌پرورد.

آمازون؛ شدیداً دارای تمرکز حواس و فزون‌خواه است، ابراز وجود می‌کند، متکی به نفس و خودکفا است و ارتباط او با مردانِ زندگی‌اش در قالب رفیق و همکار و رقیب است.

معشوقه؛ زنی که در روابط شخصی خود با مرد در سطوح مختلف عقلانی، عاطفی و جنسی پیش از هر چیز دارای نقشی تعیین کننده و فعال است. معشوقه، با مرد نوعی هم‌خوانی می‌کند، ولی هرگز دست به سینه او نیست. معشوقه، جنبه‌ای از زن است که مردان همواره آن را ستایش و تحسین کرده‌اند.

ین کتاب مشتمل بر ۹ فصل است:
فصل اول: دروغ بزرگ آزاد سازی
فصل دوم: زن آمازون
فصل سوم: چهار جنبه زن
فصل چهارم: بحران در مادونا
فصل پنجم: زنانگی را در آغوش بگیریم
فصل ششم: قهرمانتان را بیابید
فصل هفتم: از عهده مردان برآمدن
فصل هشتم و نهم: تسلیم پرحلاوت و تحقق زنانگی از طریق ازدواج

امیدوارم از خواندن این کتاب جالب لذت ببرید.

پایان پیام

کد خبر : 91794 ساعت خبر : 0:48 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=91794
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات