قارچ سمی چگونه در کشور بحران ایجاد کرد

البته همیشه در فصل‌های بهار و پاییز قارچ سمی تلفاتی گرفته است ولی این موج مسمومیت سابقه نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ما استعداد عجیبی در تولید بحران از هر مسئله کوچکی داریم. حتی مسئله‌ی پیش پا افتاده‌ای مانند نخوردن قارچ وحشی. به اندازه کافی عوامل تلفات در کشور داشتیم، حالا قارچ هم به آن اضافه شده است.

«به گفته سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکنون ۱۵ تن در کشور بر اثر خوردن قارچ سمی فوت کرده‌اند و ۸۰۰ نفر هم با انواع مسمومیت‌ها و عوارض ناشی از این خوردن قارچ سمی دست به گریبانند.»

تا ساعت ۱۸ عصر روز ۳۱ اردیبهست ۱۰۱۷ نفر به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۱۱۶ نفر در بیمارستان بستری و متأسفانه ۱۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

البته همیشه در فصل‌های بهار و پاییز قارچ سمی تلفاتی گرفته است ولی این موج مسمومیت سابقه نداشته است.

بدون شک همه این مرگ و میرها و خسارت جانی از ناآگاهی است.

مردم درباره قارچ سمی آموزش ندیده‌اند

دستگاه‌های مربوط به این موضوع مانند وزارت بهداشت و به‌ویژه معاونت سازمان غذا و داروی این وزارتخانه هیچگاه آموزش مناسبی در رابطه با قارچ‌های وحشی به مردم نداده‌اند.

اما در این چند روز که چندین کشته و صدها نفر با حال وخیم روی دستشان افتاده حالا به فکر آموزش افتاده‌اند و هر لحظه در رسانه‌ها نسبت به نخوردن قارچ‌های سمی هشدار می‌دهند.

باید این سوال را پرسید که نمی‌شود در ابتدای فصل بهار و پاییز چه به‌صورت آموزش مردم در رسانه‌ها و چه به صورت قهری، با خرید و فروش قارچ وحشی مقابله شود؟ حتما باید چندین تلفات بدهیم تا به فکر مقابله بیفتیم؟

نکته دیگر این است که استفاده کنندگان از این قارچ‌های سمی هم سهل‌انگاری کرده‌اند.

همه می‌دانند که قارچ‌ها انواع سمی و خطرناک دارند و همانطور که گفته شد در سال‌های گذشته هم تلفات داده است ولی باز هم به سمت آنها می‌روند.

تعجب‌برانگیز است که حتی با انتشار اخبار فوتی‌های این چند روزه، برخی تا همین دو سه روز قبل هم به کار خود ادامه می‌دانند.

پایان پیام

کد خبر : 92375 ساعت خبر : 0:23 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=92375
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات