طرح‌های ضربتی و تغییر ساعت کار در تهران

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: تغییر ساعات کار در تهران، از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ امروز روی خروجی سایت‌های خبری رفت. به‌نظر می رسد موج بی‌سابقه گرما مسئولین را به ارائه راه‌حل‌های خلاقانه‌تری واداشته‌است.

طرح‌های ضربتی

ایجاد جدول خاموشی در شهرها، جیره بندی آب و برق و دعوت مردم به کمپین‌های نه به اسراف‌ و اتلاف انرژی امسال یک تفاوت بزرگ با سال‌های قبل دارد. اینکه مسئولین نقشه راه صرفه‌جویی را پیش پای مردم می‌گذارند اتفاق مهم‌ است و از آن مهم‌تر اراده مردم برای صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی است.

محاسن و معایب تغییر ساعات کار

تغییر ساعات اداری، روی کاغذ یک طرح عجیب است اما محاسن زیادی دارد. هرچند تنظیم ساعت خواب کارمندان و ایجاد یک الگوی کار مدون می‌تواند از معایب آن باشد. انتقال ترافیک صبحگاهی به ساعات پیش از صبح را هم باید به‌آن اضافه کرد.

راه درازی در پیش است

خبر خوب، این است که مسئولین قرار است الگوی کشورهای پیشرفته را در کشور اجرا کنند. خبر بد، تغییر الگوی گرمایشی زمین نیاز به یک عزم جهانی دارد. هرچند همین که به تعهدات‌مان در کنواسیون جهانی تغییرات اقلیمی در عمل هم پایبند هستیم اتفاق خوبی است.

ارباب‌رجوع‌ها مراقب باشند

برای ارباب‌رجوع‌ها این تغییر ساعت می‌تواند حکم، یک ورزش صبحگاهی اجباری را داشته‌باشد، هرچند امیدواریم کارمندانی که الگوی خوابشان بهم خورده، کاسه کوزه‌ها را گردن ارباب‌رجوع‌ها نشکنند. امیدواریم طرح‌هایی مانند اینها با مانور قبلی انجام شود تا کارمندان شوک بدنی‌ ناشی از تغییر ساعت فیزیولوژیکی شان را به ما ارباب‌رجوع‌های بدون معرف و پارتی انتقال ندهند.

پایان پیام

کد خبر : 95819 ساعت خبر : 8:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=95819
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات