مردم برای خودشان هم که شده رعایت کنند

دولت وظایفی دارد، قبول، ولی ما هم به عنوان مردم که در این کشور زندگی می‌کنیم باید خودمان به فکر آینده‌مان باشیم. فقط انتقاد کردن و غر زدن دردی از ما دوا نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، انجام بعضی کارها در کشور ما درست مثل دیکته کردن شده است.

مثلا حتما باید دولت به استاندارها درباره مصرف آب‌ و برق و وضعیت بحرانی آن هشدار دهد، استاندارها آن را به مردم منتقل کنند و در نهایت که ما حرف هیچکدام را گوش ندادیم، آب و برق جیره‌بندی شود. سر یک ساعت مشخص و معین آب داشته باشیم و یک ساعت هم برق.

بحمدالله بیکاری در کشور ما هرچه اثر منفی گذاشته ولی یک حسن غیر قابل انکار داشته که اصلا نمی‌شود نادیده‌اش گرفت. آن هم بالا رفتن سطح سواد است. آ‌ن‌قدر که جوان‌ها برای فرار از بیکاری درس خوانده‌اند هرکس برای خودش یک پا روان‌شناس، جامعه‌شناس، جعرافی‌دان و… شده پس با این سطح آگاهی دیگر نباید منتظر بمانیم تا وظیفه صرفه‌جویی از طرف دولت به ما گوشزد شود.

دولت وظایفی دارد، قبول، ولی ما هم به عنوان مردم که در این کشور زندگی می‌کنیم باید خودمان به فکر آینده‌مان باشیم. فقط انتقاد کردن و غر زدن دردی از ما دوا نخواهد کرد.

باید به زودی منتظر قطعی پیاپی آب و برق باشیم

با این وضعیت گرم شدن هوا و از بین رفتن پوشش‌های گیاهی و تغییر اقلیم محیط زیست ما حال و روز خوشی ندارد. بدون شک باید به زودی منتظر قطعی پیاپی آب و برق باشیم. پس اگر روزانه هرکدام از ما درصد اندکی از مصرف‌مان را کاهش دهیم در حجم وسیع اثر غیر قابل انکاری خواهد گذاشت.

نباید منتظر هشدارها بمانیم. پر واضح است بی‌آبی تهدید بزرگی برای ما به حساب می‌آید.

ولی نباید فراموش کنیم خیلی از کشورها هستند که آب و هوای گرم و خشک دارند، طرز زندگی در آن شرایط اقلیمی را آموخته‌اند. ما هم باید با بالا بردن سطح آگاهی منتظر تغییرهای اساسی در سطح زندگی‌مان باشیم. که این جز با فرهنگ‌سازی و پذیرفتن مسئولیت برای تک تک اعضای جامعه امکان‌پذیز نخواهد بود.

پایان پیام

کد خبر : 95604 ساعت خبر : 11:52 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=95604
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات