از ظروف یکبار مصرف در ایام محرم استفاده نشود

به گزارش پایگاه خبری گلونی، علی الشتری‌نژاد رییس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر در گردهمایی هیئت‌های مذهبی این شهرستان با تشریح ضرورت حفظ محیط زیست و پرهیز از آلودگی صوتی درعزاداری‌ها گفت:

در راستای حفظ محیط زیست و اهمیت آن٬ مسئولان هیئت‌های مذهبی برای پخش نذورات حتی‌المقدور ازظروف یکبار مصرف استفاده نکنند و از ظروف بادوام خانگی استفاده نمایند.

وی افزود: اثر نامطلوب مواد پلاستیکی در تماس با مواد داغ علاوه بر به مخاطره انداختن سلامتی افراد با رها شدن در محیط بر آب و خاک اثر منفی داشته و برای سایر موجودات و زیستمندان بویژه آبزیان مضر است.

پیشنهاد رییس حفاظت محیط زیست در راستای حفظ محیط زیست در این جلسه مورد استقبال مسئولان هیئت‌های مذهبی پلدختر قرار گرفت.

گفتنی است تماس این ظروف با غذای گرم‌، چرب و داغ، خاصیت اسیدی ایجاد کرده و مواد بسیار خطرناکی تولید می کند.

این مواد تهدیدی برای سلامت شهروندان محسوب شده و مواد شیمیایی موجود در ظروف پلاستیکی باعث ایجاد اختلال در عملکرد مختلف فیزیولوژیک بدن و تغیر در عملکرد هورمونی آن می‌شود.

این اختلال های هورمونی می‌تواند در ابتلای ما به چاقی و اضافه وزن نقش بسزایی داشته باشد.

اگر در زمینه افزایش بیماری سرطان در نتیجه استفاده از ظروف پلاستیکی اطلاع رسانی شود، اقشار مختلف مردم می‌پذیرند، بنابراین از فعالان محیط زیست درخواست می‌شود تا با کار فرهنگی جهت حذف این ظروف در میان خانواده ها و عزاداران و جایگزین کردن آن با ظروف یکبار مصرف گیاهی اقدام و برای حفاظت از محیط زیست شهر تلاش کنند.

پایان پیام

کد خبر : 101042 ساعت خبر : 11:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=101042
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات