فلک‌الافلاک چگونه تبدیل به مسئله ملی شد

فلک‌الافلاک چگونه تبدیل به مسئله ملی شد

سه روز از شروع پویش ملی حامیان فلک‌الافلاک به‌وسیله پایگاه خبری گلونی گذشته است. این پویش در جهت روشن‌شدن وضعیت بحرانی دست‌کم ۱۶ ساله قلعه تاریخی فلک‌الافلاک خرم‌آباد برای مردم و همچنین ایجاد همت ملی راه‌اندازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، از همان روز نخست مشخص شد که کاربران فضای مجازی که اکنون درصد بالای جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، منتظر چنین حرکتی بودند. استقبال کاربران لرستانی بسیار زیاد بود و همین استقبال گسترده باعث شد خیلی زود این پویش سراسر رسانه‌های کشور را در بر بگیرد.

بیشتر رسانه‌های مستقل کشور این پویش را پوشش دادند و سهمی در فراگیرتر شدن آن داشتند. کانال‌های تلگرامی سایت‌های خبری مانند عصر ایران، قانون، تسنیم، پارسینه، فرارو، همشهری و… با انتشار تصویر و هشتگِ پویش نقش خود را در این حرکت مردمی به‌خوبی ایفا کردند. روزنامه قانون در دو نوبت به این پویش پیوسته است.

هنرمندان و شخصیت‌های نامدار فرهنگی – اجتماعی زیادی هم در این پویش شرکت کردند. حضور این افراد مشهور، توانست صدای این پویش را سطح وسیعی از جامعه برساند. اهالی موسیقی، فعالان میراث فرهنگی، دوست‌داران طبیعت و… همگی به این پویش ملی پیوستند و گوشه از بار آن را به دوش کشیدند. باران کوثری، هانا کامکار، پرستو گلستانی، مرجانه گلچین، تهمینه میلانی، بهاران بنی‌احمدی، مهدی کوشکی، مینو خالقی و… از جمله این هنرمندان هستند.

فلک‌الافلاک چگونه تبدیل به مسئله ملی شد

گلونی در آغاز کار #پویش_ملی_حامیان_فلک_‌الافلاک رعایت اخلاق را در دستور کار خود قرار داد اما اغلب رسانه‌های خبری لرستان جوابیه اداره‌کل میراث فرهنگی لرستان که را منتشر کردند، اما متن جواب گلونی را پوشش ندادند.

پویش ملی حامیان فلک‌الافلاک و پایگاه خبری گلونی راه خود را مطابق اصول حرفه‌ای، تا رسیدن به نتیجه مناسب ادامه خواهد داد. این پویش می‌خواهد بگوید که دست‌کم ۱۶ سال است که هشدارها درباره فلک‌الافلاک یا با تهدید مواجه می‌شود و یا جدی گرفته نمی‌شود. خوشبختانه حالا به لطف مردم و هنرمندان فلک‌الافلاک شاید برای نخستین بار در تاریخ حیاتش تبدیل به مسئله ملی شده است. امیدوارم مدیریت استان لرستان از این فرصت تاریخی به نحوه احسن استفاده کند و به جای استفاده مکرر از واژه هیچ و گفتن این جمله که «هیچ خطری قلعه فلک‌الافلاک لرستان را تهدید نمی‌کند» خطرات ۱۶ ساله فلک‌الافلاک را بازگو کنند تا بشود برای رفع آنها تامین اعتبار کرد.

پایان پیام

کد خبر : 58561 ساعت خبر : 0:42 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=58561
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات